Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Rælingen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss hus der, i Fjerdingby. Jeg kjenner ikke området i det hele tatt og er dødsspent og synes det er utrolig skummelt å flytte.

Bor i Oslo nå og stortrives, men har ikke råd til å kjøpe hus her. Med 2 barn meldte behovet for større plass seg, og vi havnet ganske så tilfeldig der.

Noen som bor der og har lyst til å fortelle meg litt om "livet i Fjerdingby"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor ikke der selv, men kjenner flere som har vokst opp der og de har vært veldig fornøyde med å bo der alle sammen. Det jeg ville passet VELDIG godt på hvis jeg bodde der, er å lære barna å ha respekt for vannet. I fjor vinter var den en gutt som omkom etter å ha lekt for nærme elva når isen gikk og etter en beskrivelse av hvordan andre har lekt på/ved elva når de var små, så skjønner jeg at det bare er tilfeldigheter som gjør at ikke flere barn har omkommet der. (Sier ikke at det var uvettig lek som gjorde at han gutten omkom, for det vet jeg ingenting om, men uansett)

Skrevet

Fjerdingby er greit, men lengre ut er døden.

Men generelt får jeg allergisk reaksjon når jeg hører navnet Rælingen, er et litt sånn elsk/hat forhold, he he.

Men det er iallfall et greit sted for barn å vokse opp og ligger greit nære sjarmerende Lillestrøm.

Hvor på Fjerdingby ligger huset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...