Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 datteren min er 2 mnd, alt var bra på 6 ukerskontroll. hun legger på seg masse og alt er normalt, hun smiler og det virker som om hun responderer bra. men hun har så stor tunge og er alltid surklete. når hun sover stikker tungen litt ut, og når hun skal spise eller ha smokken må man liksom passe på å få den på rett side av tungen. .kan man ha for stor tunge? hun har vært hos lege 2 ganger pga at hun er så surklete/snørrete, burde ikke de da ha registrert det? de sjekket jo i munnen med sånn pinne. synes det er så rart at tungen er så stor takk for svar
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Man kan ikke ha Downs uten at det synes så det trenger du ikke å tenke på. Det kan være at hun synes det er spennende å leke med/utforske tunga si. Det er jo det som er mest nærliggende å tro. Men jeg ville nok sagt på helsestasjonen at jeg var bekymret og bedt de se på det. Legen ville nok ha sagt noe om den var større enn normalt, men si at du er bekymret likevel. Greit å vite sikkert.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 det er jo 3 typer downs, hvorav den ene er nesten uten symptomer, så kanskje....
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har stor tunge og to mastergrader. Hvis du bekymrer deg for sånt syntes jeg du bør ta det opp med en barnelege spesielt, det blir bare spekulasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå