Gå til innhold

seteleie, mye forskjellig info

Anbefalte innlegg

Skrevet

veldig godt å høre at det er mange med seteleie som snur seg rundt 36-38. lurer sånn på hvorfor min jm sa at det er sjelden??? hun sa at når de ikke har snudd seg i uke 32 er det som oftest sånn at de blir sittende i sete....noen som har noe mer infor her???

hva begrunner hun liksom det utsagnet med mener jeg, når jeg hører så mange si noe annet? blir så usikker. Det ordner seg jo uansett, men syns ofte det blir mye forskjellig og motstridende info fra mange forskjellige hold.

vimsa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått det slik at så lenge hodet ikke er festet, kan de skifte stilling. Hodet kan feste seg sent, eller trenger ikke feste seg i det hele tatt på 1.gangsfødende, eller om man har trangt bekken.

Usikker jeg og om det er noen trøst :-)

Skrevet

Antagelig er det litt forskjellige erfaringer på dette, men hva folk som ikke er lege eller jordmor sier blir som oftest bare synsing. Noen kjenner noen som har hatt barn som har snudd seg i uke 35/36, eller noen kjenner ingen som har hatt barn som har snudd seg etter uke 30 også blir det fremstilt som en skikkelig statistikk:)

Det jordmor sa til meg var at leie ikke var så nøye før uke 36, men så har min hatt hodet ned siden uke 28 og da...

Skrevet

I uke 36+4 skulle jeg på vendingsforsøk.. men da hadde babyen snudd seg med hodet ned selv.. i dag (37+2) var jeg på kontroll og nå ligger hun jaggu med rompa ned igjen.. så de kan snu seg rundt ganske sent tydeligvis.. (Må på nytt vendingsforsøk i morgen :P )

Skrevet

den jordmora di burde kanskje ta et kurs eller gå igjennom bøkene sine igjen.

legen min sa at det er kun 3-4% som er i seteleie ved termin og det er adskillig flere som er i sete ved 32 uker. min snudde seg med hodet ned i uke 34.

nå leste jeg på den linken og i følge den så stemmer det legen min sa. 3% har seteleie ved termin.

ifølge jormora mi så er ikke leie et tema før man er 36uker. de gjør jo ingen tiltak før man er over 36uker uansett. og mtp at det kun er 3% av alle gravide som har seteleie ved termin så sier det seg selv at de aller fleste snur seg rett til slutt.

Skrevet

Jeg er selv født i seteleie (akutt KS) og fikk beskjed på ordinær ultralyd at dette kunne være arvelig. De ville ha meg inn til en ultralyd på sykehuset i uke 36 med mindre lege/jordmor var 100 % at lille gutten min ligger med hodet ned. Før uke 36 gjorde de ingenting sa hun. Er bare 28+0 i dag, men har fortsatt tilgode å kjenne et eneste spark oppover.. blir spennende å se om han vil snu seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...