Gå til innhold

Bok-tips til mann som kun har lest Harry Potter bøkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skjønner dere kanskje hva slags sjanger jeg er ute etter... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringenes Herre

Hobbiten

Pelle og Proffen, he he :-)

Skrevet

Hobbiten/ Ringenes Herre/ Eragon? Jeg vet ikke om det bli akkurat det samme iom. at jeg ikke har lest Harry Potter selv, men spennende bøker er det :)

Skrevet

Prøv noe lett krim, sånn som bøkene til Nesbø om Harry Hole

Engler og demoner

Bøkene til Egeland

Jakten på det gyldne kompass

Skrevet

Eragon tenkte jeg på med en gang.

Skrevet

Ja, haha, jeg funderte faktisk på å foreslå Narnia. Min samboer leser endel i den sjangeren og har blant annet lest Narnia. Greie "startbøker" tror jeg. ;)

Skrevet

Jeg sier som en annen, Narnia. Tipper Ringenes Herre ol blir for mye hvis han kun har lest Harry Potter.

Skrevet

Narnia

"De fire og han som gjør galt værre". Utrolig morsom!

Eragon. Her mangler siste boka, og det er helt grusomt, for de tre første er så, sykt, sykt bra! Og man vet ikke når den siste kommer. Beste bøkene jeg har lest.

Jeg elsker også denne typen bøker. Eragon er bare sykt sykt bra!!!

Skrevet

Men da må dere lese Enders spill av Orson Scott Card. Det er en si-fi bok,men lettlest og spennende. Ala Narnia,bare si-fi liksom.

Og ang fantasy bøker, nå kommer jo den serien med Peter Jackson Lyntyven i bokform.

Mannen min elsker fantasy bøker og er i perioder en skikkelig lesehest, vi kan derfor også anbefale Sagaen om Isfolket,heksemesteren og lysets rike:-D

Skrevet

Flotte forslag! Skal sjekke de ut! :-)

Skrevet

en triologi av Christpher Paolini,,

tror de var eragon, arven og brisingir..

kjekke eventyr bøker

Skrevet

papilon (husker ikke hvorda det skrives - fransk for sommerfugl - fikk et par som aldri leste til å lese den - to bøker om en som havner uforskylt til en fangeøy)

Skrevet

Tidshjulet av Robert Jordan.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

kabalmysteriet

twilight-bøkene

Skrevet

Bøkene til Jan Guillou er populære blant menn, de om Hamilton. Kanskje ikke den sjangeren du er ute etter, men.

Skrevet

Kafka på stranden av Haruki Murakami.

Skrevet

Eregon er jo blitt veldig kjent etterhvert, spennende bøker!

Den mørke materien er en trilogi av Phillip Pullmann som er skrevet for ungdom, men den har også solgt mye til voksne.

Det går jo ann å prøve noe helt annet også, jeg hadde svogeren min på besøk her (han har aldri i hele sitt liv lest en hel bok) og han fant Cash i bokhylla mi. Det er en skikkelig guttebok fra "gangstermiljøet" i Stockholm og han klarte ikke legge den fra seg ;)

Skrevet

Som over: His Dark Materials av Phillip Pullman og ellers liker jeg utrolig god Earthsea triologien av Ursula Le Guin... men jeg vet ikke hva den hetter på norsk da.

Gjest thricane
Skrevet

lettleste bøker i eventyrsjanger

sagaen om isfolket. vet om en del menn som har blitt hekta på den. hehe

Skrevet

Douglas Adams: Haikerens guide til galaksen + resten av "trilogien" hans

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...