Dane Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Da skjønner dere kanskje hva slags sjanger jeg er ute etter... ;-)
petite fleur Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Ringenes Herre Hobbiten Pelle og Proffen, he he :-)
ROFL Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Hobbiten/ Ringenes Herre/ Eragon? Jeg vet ikke om det bli akkurat det samme iom. at jeg ikke har lest Harry Potter selv, men spennende bøker er det
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Prøv noe lett krim, sånn som bøkene til Nesbø om Harry Hole Engler og demoner Bøkene til Egeland Jakten på det gyldne kompass
Mandalas Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Ja, haha, jeg funderte faktisk på å foreslå Narnia. Min samboer leser endel i den sjangeren og har blant annet lest Narnia. Greie "startbøker" tror jeg.
mamman til to gutter Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Jeg sier som en annen, Narnia. Tipper Ringenes Herre ol blir for mye hvis han kun har lest Harry Potter.
Nagilimia Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Narnia "De fire og han som gjør galt værre". Utrolig morsom! Eragon. Her mangler siste boka, og det er helt grusomt, for de tre første er så, sykt, sykt bra! Og man vet ikke når den siste kommer. Beste bøkene jeg har lest. Jeg elsker også denne typen bøker. Eragon er bare sykt sykt bra!!!
ellen-propellen Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Men da må dere lese Enders spill av Orson Scott Card. Det er en si-fi bok,men lettlest og spennende. Ala Narnia,bare si-fi liksom. Og ang fantasy bøker, nå kommer jo den serien med Peter Jackson Lyntyven i bokform. Mannen min elsker fantasy bøker og er i perioder en skikkelig lesehest, vi kan derfor også anbefale Sagaen om Isfolket,heksemesteren og lysets rike:-D
<3 mine søte små<3 Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 en triologi av Christpher Paolini,, tror de var eragon, arven og brisingir.. kjekke eventyr bøker
lille sprelle Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 papilon (husker ikke hvorda det skrives - fransk for sommerfugl - fikk et par som aldri leste til å lese den - to bøker om en som havner uforskylt til en fangeøy)
Gjest Skrevet 10. juni 2010 #16 Skrevet 10. juni 2010 Bøkene til Jan Guillou er populære blant menn, de om Hamilton. Kanskje ikke den sjangeren du er ute etter, men.
Fire småtroll Skrevet 10. juni 2010 #18 Skrevet 10. juni 2010 Eregon er jo blitt veldig kjent etterhvert, spennende bøker! Den mørke materien er en trilogi av Phillip Pullmann som er skrevet for ungdom, men den har også solgt mye til voksne. Det går jo ann å prøve noe helt annet også, jeg hadde svogeren min på besøk her (han har aldri i hele sitt liv lest en hel bok) og han fant Cash i bokhylla mi. Det er en skikkelig guttebok fra "gangstermiljøet" i Stockholm og han klarte ikke legge den fra seg
*Little Miss Sunshine* Skrevet 10. juni 2010 #19 Skrevet 10. juni 2010 Som over: His Dark Materials av Phillip Pullman og ellers liker jeg utrolig god Earthsea triologien av Ursula Le Guin... men jeg vet ikke hva den hetter på norsk da.
Gjest thricane Skrevet 10. juni 2010 #20 Skrevet 10. juni 2010 lettleste bøker i eventyrsjanger sagaen om isfolket. vet om en del menn som har blitt hekta på den. hehe
magedans Skrevet 10. juni 2010 #21 Skrevet 10. juni 2010 Douglas Adams: Haikerens guide til galaksen + resten av "trilogien" hans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå