snuske♥2 Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 hvor høyt var BT og hvor mye protein var det i urinen da det ble gjort tiltak? ble du satt i gang da eller ks og i hvilken uke? takker for svar!
lykkeliten85*Tobias i magen Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 på det meste var bt på 170/110, men lå rundt 145/95 da de bestemte seg for ks i uke 36+2, hadde protein på 4+ eller noe sånn.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Oi de tallene husker jeg ikke lengre, kanskje fordi legen min unngikk å fortelle at jeg hadde påbegynnende SF. Jeg fikk beskjeden når jeg bikket termin og fikk beskjed om at jeg skulle legges inn. Ble først satt i gang, men da vannet gikk var det grønt og det ble keisersnitt med en gang. Det var da 4 dager etter termin. I følge legene på sykehuset var tegnene på SF så sterke en mnd før termin at jeg skulle vært lagt inn og vært sengeliggende. Vel, den mnd vasket jeg ned hele huset og var alt annet enn sengeliggende
mammatil2:) Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Hei! Hadde 170/110 da jeg ble innlagt med forrige barn. Startet da med BT-medisin. Hadde 3+ på proteiner, men så begynte de å måle gram pr liter, og der mista jeg tellinga:) Det endte med haste-ks i uke 31+5, jente på 1300g. Nå er hun stor og fin og snart skoleklar:)
mor,2 prinser & 1 prinsesse <3 Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Jeg fikk konstantert det fredag 23.09.05 kl 1500, ble innlagt med BT på 140/80, hadde en del protein i urinen og MYE vann i kroppen. En time senere ble jeg dårligere, klarte så vidt å holde meg våken med at jordmor stod og pratet med meg, hadde da BT på 170/120. Må si jeg var ganske omtåket da ja : ) Ble sendt ned på intensiven, lå der med en diverse maskiner på meg. Ved 8 tiden på kvelden begynte de å gjøre meg klar for KS for de turte ikke å stoppe det siden det hadde kommet så akutt på meg. Kl. 22.39 var pjokken ute og han var sså liten så, han ble altså da født i uke 34. Så vi måtte være på sykehuset ei stund, men han er en stor og fin gut nå, har alltid det i bakhodet at hadde ikke jeg blitt innlagt kunne det hende jeg ikke var her lenger, men jeg er evig glad for at jeg fortsatt er her og venter nå nr. 3 Men SF er ikke noe gøy å ha, men fordelen for meg er at ting skjedde så fort at jeg rakk aldri å bli redd, og det er jeg evig glad for : )
Grevinnen Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Hei, for 4 år siden fikk jeg en gutt og ble da lagt inn med svangerskapsforgiftning i uke 39. Da hadde jeg BT på 152/80 og +2 proteiner, og skikkelig intens hodepine! Ble satt i gang tre dager etter dette, da BT bare steg.. Han kom ut og alt har gått bra, men det var ikke noe positiv opplevelse å føde for meg. Nå er jeg 35+4 og da jeg var hos jordmor i går hadde jeg 125/90 i blodtrykk (mot 120/60 forrige uke) så jeg må inn å måle igjen i morgen og se hva som skjer da. Har ikke så lyst til dette igjen, men glad jeg blir tatt på alvor. Det vaskeligste er å ta det med ro for meg, har jo så mye jeg burde ordnet før lille-prinsessa kommer!! Syns det er altfor tidlig å begynne å tenke på å føde allerede nå! men, må jo ta dette seriøst og slappe av og la legene bestemme :-) Lykke til!
snuske♥2 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2010 Tusen takk for alle svar! Jeg hadde selv ca 140/90 og spor av protein i forrige og tidlig denne uka, og ble derfor redd for SF, men igår på ktr. var begge prøvene fine og jeg ble kjempeglad! er nå snart i uke 38, skal til ny ktr. mandag så håper alt fortsatt er bra og holder seg bra til jenta kommer ut på forhåpentlig normalt vis! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå