Gå til innhold

Noen som har sykkelvogn for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på å skaffe oss det. Er det veldig mye tyngre å sykle med? Litt er det jo såklart... Er ikke særlig trent, men dette er litt tenkt for å bli trent da.

Hvor store er kidsa når de ikke sitter oppi lengre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har. Men vil anefale deg en som heter " croozer".

Det er litt tyngre, men man blir jo vant med det.

Nå har vi en liten på 10 mnd, så kan ikke svare på hvor lenge av egen erfaring. Men kjenner flere som bruker den til fra barnehagen med barn opp til 5 år. Man kan vel tenke seg at man kan bruke den til bara klarer å sykle selv.

Skrevet

Vi har en nordic cab - brukes også som pulk og vogn

Er litt tyngre, men ikke krise

Snuppa er 2, så hun sitter fremdeles der....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har croozer kid2 (tror jeg den heter) GENIAL vogn! Og absolutt ikke av den tyngste sorten :)

Idag var jeg ute å sykla med begge ungene, de er 6 og 3 (veldig snart)

Skrevet

vi har sykkelvogn og synes det er genialt! Og tungt! Men eg er helt fersk på det og føler det går bedre for hver dag eg sykler ungene i barnehagen. Eldstemann går i motbakker for å ungå å slite meg helt ut;)

Husker ikke hvilket merke vi har, men kjøpte den på G-sport :)

Barna mine er 2 og 4,5 år. De skal vist ikke være eldre enn 5 har eg lest.....

Skrevet

Ja, vi har sykkelvogn! Og det er en fantastisk ide!

For det første er sykkelvogn tryggere enn sykkelsete, og mer stabilt for den som trekker vognen... For det andre så sitter ungen bedre, og det er ingen fare om de sovner på lengre turer.

Sykkelvogn er fantastisk trening, for du kan gjøre store og små ærend med den, og det er plass til varer og barn. Du kan ta sykkelen for å dra på biblioteket, butikken, badestranda, barnehagen og evnt andre treningsturer og barna kan bli med.

Vi har valgt Nordic Cab. Ikke den frekkeste vognen, og ganske dyr. Men vi valgte den rett og slett fordi den tåler mer enn 20 kg. - Den kan ta opp til 80 kg i vekt, og vi kan bruke den til og fra hytta til frakting av bagasje. Også når barna er ferdig med å sitte i den. Eller til campingturer, der vi ønsker å sykle. Og også fordi den kan legges helt flatt, slik at barna kan sove i den når vi går på ski/ bruker den som vogn.

Vår gutt er 3 og elsker å sitte i den, og største jenta satt i den et par ganger på de lengste turene våre, og hun var sliten.. Da var hun 9.

Det viktigste du bør tenke på når du velger sykkelvogn er hva du ønsker å ha den til? Og hvor mange barn som skal sitte i den samtidig?

Skal den brukes til andre ting enn sykkelvogn? Pulk? Joggevogn? Eller ønsker du ikke alt i ett?

Det er sikkert flere ting man bør tenke på, men et lite stykke på vei er du kommet håper jeg.

Skrevet

Vi har også nordic cab... og bruker den i tilagg til løpevogn m/ pulkdraget slik at vogna henger etter oss når vi løper... funker supert og er bra trening... Om noen uker så løper vi halv maraton med frøkna i vogne (hun blir to i september).

Støtter Seier & Glede i at du må finne ut hva du skal bruke vogna til. Er det bare frm og tilbake til barnehage et par km så holder det lenge med en billig vogn. Vil du bruke den som sovevogn i barnehagen / når dere er på tur så tror jeg det eneste alternativet er Nordic Cab....

BNordic Caben funkerer også supert som pulk, litt tungere enn fjellpulken, men flyter bedre oppå løs snø, barne ser mer og den kan brukes toil to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...