Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Hei, mannen min sier det er noe hysterisk svadapiss (hans ord) at det er farlig. Han mener det med krybbedød er tull og det er så skjeldent, at det ikke er noe å bry seg om. Han røyka noe i lunsjen i dag. Jeg mener det er dumt å ta sjansen, ikke får jeg sove heller om han skal sove på samme rom som oss. Har litt angst for krybbedød, da naboen min døde av det når jeg var liten(10år) Han mener det ikke gjelder fordi han røyker så lite. Og skjeller meg ut fordi jeg liksom skal være hysterisk! Hva synes dere? Han lurer også fordi han synes jeg er hysterisk og tror jeg snakker tull!
Rampongi Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Han røyka noe?? sokker/ganja? La ungen ligge lengst unna mannen og luft godt og be ham om ikke å røyke så mye før han legger seg. Noen hensyn er man nødt til å ta som pappa..
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 I hvilken grad det er hysteri, vet jeg ikke, men jeg vet ikke om jeg hadde tatt sjansen. Jeg røyker selv, men fulgte hs råd om å ikke samsove
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Man skal IKKE samsove hvis en av foreldrene røyker fordi det øker faren for krybbedød. Mannen er dum hvis han tror at krybbedød er et fenomen som ikke eksisterer.Du er absolutt ikke hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Grunnen til at ikke så mange dør av krybbedød (nå lenger) er jo fordi vi vet mere, bla. at man ikke skal samsove når foreldre røyker. Dårlig argument fra mannen din. Å kjefte på deg fordi du vil det beste for deres barn synes jeg er direkte hjernedødt.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Ja, litt sokker og greier:) Mente røyka litt, hehe:) En, to, tre... HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har vært i samme situasjon som deg inntil for noen uker siden (mannen slutta, hurra) Jeg samsov, men hadde babyen borte fra mannen, altså ytterst på min side av sengen. Ikke bare fordi han røyka, men fordi han er stor, og sover tungt, og jeg var redd han skulle rulle over babyen. Hysterisk syns jeg ikke du er, det er jo bevist at det har sammenheng med krybbedød om en av foreldrene røyker (også om de røyker litt)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Mest sannsynlig ville det aldri, aldri skjedd noe. Og det er kanskje litt hysterisk. Men jeg ville ikke tatt den lille risken det faktisk er. Jeg tenker med meg selv at hva hvis, om det verste skulle skje. Da vet man ihvertfall at man har gjort alt man kunne for å unngå det. Kanskje er vi litt hysteriske, men hva så? Vi har et valg, men det har faktisk mannen din også.Han kan velge å ikke røyke.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Jeg synes ikke du er hysterisk, men snarer mannen din som er et nek. Røyking hos en av foreldrene øker risikoen for krybbedød. Ikke så mye mer å si om det.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Det rammer oftere barn som sover i mageleie og i familier der det røykes. Også barn som aldri har ligget på magen eller vært utsatt for røyk, kan rammes Røyking bør unngås i svangerskapet og i barnets nærmiljø La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom eller sørg for forsvarlig samsoving. Hvis mor har røykt i svangerskapet eller mor/partner røyker etter fødsel, bør samsoving unngås. Fra siden til Landsforeningen for uventet barnedød. http://www.lub.no/id/80244C7A42842796C1257689005046DB Det er nok ikke anbefalt uten grunn. Du kan jo vise han dette og se om han får et annet sån på det. Men av erfaring vet jeg at røykere har det med å høre på det døve øret når det er snakk om røyking og skadelighet. Har selv en samboer som røykte når vår første var liten. Vi samsov en del, men babyen låg ytterst og ikke midt i mellom oss. Samboeren min var mye bortreist, så det skjedde ikke hele tiden. Jeg likte det aldri, men å prøve å få han til å forstå var dessverre vanskelig. Heldigvis fikk han seg noen vekkere etterhvert, både i forholdt til barnet vårt og egen helse, så han tok til fornuften og sluttet(på dagen!)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Naboene våre mistet sin datter i krybbedød søndag (hun var 8 dager gammel). Samsoving og røyking, men vet jo ikke om det var grunnen... Grusomt uansett!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå