Gå til innhold

Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg å forstå.

Jeg har ny kjæreste. Det er egentlig veldig nytt dette forholdet, men vi er vokst opp sammen, så kjenner hverandre fra før.

Problemet her er hans x. Det var hun som gikk for hun var ikke lykkelig i forholdet, og hadde ikke vært det på flere år. Likevel lager hun et helvete nå pga meg, og trenerer og prøver å ødelegge det hun kan. De har barn sammen og hun truer med å nekte samarbeid.

Hvorfor i alle dager oppføre seg slik? Hun vil jo ikke ha ham selv. Er dette revirmarkering som vil gå over etter hvert, eller hva er det?

I min verden er vi alle tre venner, men jeg innser nå at det ikke blir sånn. Synes det er veldig synd, da dette egentlig kun går ut over barna de har sammen.

Og vi er voksne mennesker alle tre, i tillfelle noen lurer.

Noen med gode tips og råd her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med henne direkte. Synes du ordlegger deg på en måte som viser at du ikke er ute etter å øke konflikten, snarere tvert imot. Ring henne og avtal å møtes på kaffe - bare dere to. Spør hva hun synes du kan gjøre for henne så det blir greiere.

Lykke til!

Skrevet

Gi henne tid. Det skremmer henne sikkert at du kommer inn i barnas liv. Moren til min samboers sønn gikk i stor ring rundt meg den første tiden, men nå er vi veldig gode venninner.

Skrevet

Takk for svar begge to.

Det er overhodet ikke snakk om å delta i forbindelse med barna enda. Jeg har møtt dem, men kun i en setting med flere mennesker rundt slik at de ikke skulle forstå.

Jeg har vurdert å møte henne, men hun er så voldsomt i mot meg at jeg lurer på om det bare gjør ting vondt verre.

Kjenner jeg blir veldig frustrert av dette, for det behøver da virkelig ikke være slik. Mulig jeg er naiv som vil at alle skal være venner, men hun bør da kunne klare å tenke på barnas beste i det minste selv om hun ikke liker meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...