Gå til innhold

Fødeavdelingen på TVNORGE igjen da :):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter aaaltid foran tv'n klokka halv 9 på onsdagskveldene :) Må få med meg fødeavdelingen! Det er jo bare såå spennende å se på synes jeg hvertfall!

Så hormonell som jeg er, så sitter jeg og griner etter hvert program! Blir så rørt når ungene er født å blir lagt på brystet til moren sin! Sier seg vel selv at jeg kommer til og bli deet sippetrynet når min kommer til verden ;);)

Enjoy the show! :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e au bare må se på det.. og gruer me vel enda litt mer for hver gang at det snart e min tur :P

Skrevet

Åh tårene rant når den lille jenta kom ut... ahh

Skrevet

Åh hjelpe meg.

Vil vi gjennom dette?...

Skrevet

Hahaha kan jo vi si.. vi som har gjort det en gang før og vet hva det går i.. ;)

ble mye grining på meg i dag gitt... først da hun som måtte ha ks ble trillet ut.. og så når den lille jenta kom...

JA.. et er absolutt vært det... ca 1-2 timer etterpå når det værste sjokket har lagt seg..!

Skrevet

Hehe.

Jeg som satt og lurte på om du gikk glipp av dagens program, Williams mamma.

; )

Likte han jentepappaen som sa samboeren så fantastisk ut på de første bildene!

Skrevet

Hva skjedde med hun som måtte ha keisersnitt?

Svigermor kom akkurat da, så jeg fikk ikke sett.

Skrevet

Hahaha nei kan ikke gå glipp av det... var bare at jeg ikke hadde mac´en her mens jeg så på i dag.. ;)

Ja for et fantastisk par de der to var.. hahah så ikke ut som hun følte seg helt fantastisk.. ;)

Skrevet

sirkeline..

det gikk fint. hunfik narkose og gutten hadde det fint.. ;)

Skrevet

Tvang min kjære til å se det også i dag, kan være greit for han å se. Så brukte jeg kjæresten til hun som fødte jente som et godt eksempel på hvordan man skal "oppføre" seg. Kjempefint par ja!! :-) Og så fant vi ut at vi også må ha med kort, haha!! :-)

Bra jeg ble minnet på at det var fødeavd i dag :-)

Skrevet

mannen min var der akkuratt da de spilte kort... haha..

Vi lo litt av de som hadde tid til sånt mens de fødte... han rakk ikke engang å åpne termosen med kaffe han hadde tatt med seg.. ;)

Skrevet

Ha ha, samboeren min nekter å se på det, han har fødselen til førstemann friskt i minne :-) Det har jo jeg også, men jeg er så møkklei av å være gravid at jeg faktisk VIL meg selv så vondt - klar for å bli ferdig!

Synes parene i dag var så herlige, man begynte jo nesten å lure på om alle briter er helt fjerne på grunnlag av de tidligere episodene... :-)

Skrevet

Ja det har vært en del spesielle par med i denne serien gitt...

men.. kansje ikke alle som viser seg fra sin beste side når de er i aktiv fødsel heller.. hahaha..

Skrevet

Mannen min kom hjem fra trening og satte seg ned med restene av dagens middag, men forsvant fort da han så hva jeg så på gitt...

Syns også det virket som om parene hadde en god tone sammen, men å ha med kortstokk på føden? Kreativt. Jeg rakk ikke en gang få med meg bagen opp, og hadde jeg gjort det så hadde det uansett knapt vært tid til å åpne den heller...

Skrevet

Elsker det programmet :-) Kjekk oppvarming :-P

Hadde hun ingen annen bedøvelse enn lystgass hun som fikk jente? Er blitt veldig kritisk til epidural etter å ha hørt meg litt rundt, men får se hva jeg synes når jeg ligger der ;-)

Håper på å få badekar ;-)

Skrevet

Jeg ble tilbudt badekar sist, men var så varm at jeg holdt på å krepere og det siste i verden jeg kunne tenke meg da var et varmt bad som de maste om. Rakk egentlig ikke mer enn å tenke tanken på at akupunktur kunne vært kjekt å prøve før jeg hadde babyen min, men er det vanlig med lystgass i Norge? Syns de sutter på disse tutene i hver Fødeavdelingen episode, men har fortsatt ikke hørt noen som har prøvd det her.

Skrevet

Hahah mannen min "hater" regelrett dette programmet og det var bare tilfeldig at han kom inn når de spilte kort... måtte ha holdt han med tvang for å se et helt program gitt..

Jeg hadde lystgass på føden her i stavanger.. de noen apparater på fødeloftet også nå.. så hvis du er heldig får du kansje kapret et.. ;)

Syns det var veldig godt å bruke lystgass.. vet ikke helt om det var så veldig smertelindrene.. men det hjalp utrolig masse på å konentrere seg om å puste.. ble ganske brisen også.. ;) Så det hjelper nok mest på å slappe av vil jeg tro.. skal definetiv ha det igjen neste gang.

Skrevet

Hm. Kanskje de snakket om at de hadde det på føden ja? Jeg husker ikke helt, var bare så oppsatt på at jeg IKKE skulle i det badekaret, men lystgass frister egentlig ikke så mye det heller. Har fått det for meg at man blir kvalm av det... Jaja. Forhåpentlig vis slipper jeg å ta stilling til disse tingene denne gangen og, selv om en mild bris ikke hørtes avskrekkende ut. Kan ikke nekte for at jeg har savnet en kald pils i disse deilige sommerdagene vi har hatt i det siste...

Skrevet

Lystgass er vanlig ja, og det har vært mitt alfa og omega under mine tre fødsler! Har ikke hatt annen bedøvelse da, fordi jeg er redd for at det går over i barnet. Men lystgassen har vært helt fantastisk, kanskje mest fordi den har hjulpet meg å puste rolig og konsentrert. Denne gangen har de fått tilbud om akkupunktur også, og det har jeg veldig lyst å prøve :)

Skrevet

Er det noen som vet om programmet går i reprise? Eller om det er mulig å se det et annet sted?

Skrevet

Jeg brukte badekar, akupunktur og lysstgass;-) Badekar anbefaler jeg, også akupunktur;-)

Lysstgassen følte jeg ikke hjalp meg noe. Men det kan jo hende den gjorde det!!

Men vet at i Ålesund der jeg skal føde har de fjernet lysstgassen. Så da krysser jeg fingrene på at jeg får det ene rommet med badekar denne gangen også;-)

Skrevet

He, he, får ikke min samboer til å se på det heller, han bare grøsser. Prøver å si til han at det kan være greit for han å vite hva som skjer under en fødsel, dette er jo hans første og min tredje, men han sier at han tar det som det kommer.

Syns det unge paret med jenten var utrolig søte, men helt alvorlig, da hun stod på knærne i sengen og presset og jordmoren ba han komme ned og se i åpningen..... fysj! Har sagt til min samboer at han skal pent holde seg oppe med hodet mitt, vil ikke at han skal få se "sprengt høne";-) skal jo ha et sexliv etterpå, forhåpentligvis:-)

Lystgass har de ihvertfall kuttet ut på Haukeland. Fikk det under andre fødselen og synest det var ekkelt, følte jeg ble susete og kvalm, ville ikke hatt det igjen.

Har savnet en kald pils jeg også kan tro, men en iskald Muinkholm er sannelig ikke noen dum erstatning, utrolig godt på en varm sommerkveld:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...