Gå til innhold

Tidlig ul


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Plager meg veldig at jeg aldri booka tidlig ultralyd, nå som jeg leser at det ikke vil kunne gå an å sjekke nakkefold (mnot Downs) på den ordinære ul. Hvilke tanker har dere om dette? Mange av dere som også var på tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på tidlig UL, men det ble ikke sjekka nakkefold. Jeg veit ikke hvordan hvordan regelverket er, men på privatklinikken jeg var sa teknikeren med én gang at hun ikke kunne sjekke det fordi det ikke var lov. Ikke at vi spurte etter det heller. Men hun sa at hvis hun så noe hun reagerte på hadde hun lav terskel for å sende meg videre til sykehuset. Men om mistanke om Downs går under "noe hun reagerer på" aner jeg ikke.

 

Såvidt jeg har fått med meg er det vel bare gravide over 38 år som får tilbud om å sjekke nakkefold. Mulig det er noen flere grupper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på nakkefoldsundersøkelse i uke 13. tror det kun er mulig å måle den mellom uke 12-14 omtrent.... i tillegg kan man ta blodprøver rundt uke 10-11 for en enda grundigere sjekk! jeg syns alle burde tilbys dette slik de gjør i Danmark, det reduserer en del bekymring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det automatisk siden vi venter tvillinger, men hadde vi ikke tatt ultralyd privat i uke 7 hadde de ikke funnet ut at det var tvillinger før den vanlige ultralyden.. Så på nakkefolden i uke 13 og alt så heldigvis bra ut.

 

Synes det er rart det ikke gjøres automatisk i Norge, skulle vært ultralyd uke 12 og uke 18..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...