Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Jeg er så redd jeg har dårlig tilknytning til barnet mitt. Har fått det helt på hjernen etter at noen som var på besøk hos oss kommenterte at ungen vår var så vill. Jeg har vært veldig mye alene med barnet (som er 8 mnd) da mannen jobber på sjøen. Jeg har aldri selv tenkt på at dette kan ha vært et problem, da barnet er veldig blid og glad, ikke begynt å vise skepsis til fremmede og virker fornøyd på alle måter. Men så måtte jo noen kommentere da, at ungen var vill, og at de hadde lest en plass at urolige barn kunne ha dårlig tilknytning og samspill med hovedomsorgspersonen sin. Nå ser jeg etter tegn hele tiden, sammenligner med andre osv. For eksempel på babysvømming, så ser jeg at det kan være vanskelig å få øyekontakt noen ganger, men er det unormalt? H*n virker rett og slett like interessert i alle andre som i meg, kanskje til og med mer... Ikke skeptisk i det hele tatt, og det skremmer meg egentlig litt. Vet mating (ikke amming) er det også vanskelig å få øyekontakt noen ganger, alt rundt er mer interessant, selv om jeg lager masse ablegøyer for å fange oppmerksomheten. Huff, si at jeg er paranoid, vær så snill. Jeg føler jeg mislykkes som mor, men kan ikke helt skjønne hva jeg har gjort galt heller, barnet har fått mye oppmerksomhet, og virker fornøyd på alle måter. Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 slapp av. Sånn har jeg det også ofte, men jeg vet jo at det ikke er sånn. Det er bare når jeg får sånne greier på hjernen. Det er vel en del av å være mamma, å kjenne litt på at man ikke alltid kan strekke til. Du er nok en super mamma jenta mi
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Tror du er paranoid, og ikke skal høre på denne personen med mindre det er en fagperson som har grunnlag for å uttale seg om tilknytningsteori. (Barnepsykolog etc.)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Takk for svar! :-) Nei, det var ikke en psykolog, men en barnevernspedagog-student som uttalte seg. Håper hun tar feil! =) HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 høres ut som at du har en helt normal baby. Babyen er i den alderen hvor alt rundt ER mer spennende. Mamma begynner bli kjedelig...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Det er akkurat det jeg tenker og håper på også, vi er jo tross alt sammen 24 timer i døgnet:-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Barn med tilknytningsproblemer har blitt SKIKKELIG mishandlet. De har ligget i sengen sin og skreket så mye at de allerede som spedbarn har lært seg at en ikke oppnår noe med å grine, snarere tvert imot. De har kanskje blitt slått, vært mye alene (altså helt alene og vært sin egen forelder i forhold til mat, klær og annet stell) og/eller vært vitne til ting som ikke egner seg for barn (filmer, fester, sex..). Altså: du kan nok slappe helt av :-) Sikker på at du er en flott mamma.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Åh, takk, det hjelper så utrolig å lese disse svarene, dere aner ikke! :-) HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Tsk,tsk, typisk studenter.. De kan bli litt vel ivrige i tjenesten jaa! Hun skal ha mange år på ræva som praktiserende barnevernspedagog før hun skal ha grunnlag til å uttale seg om så alvorlige ting. Lite gjennomtenkt av henne. Hun har vel lest til eksamen. Jeg tror barnet ditt har det helt fint og at du er en kjempebra mams! Hilsen sosionom med mange års erfaring i barnevernet, og som ennå er forsiktig med å uttale meg om tilknytningsteori i praksis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå