Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Er det liksom dårligere å få gutter? Jeg har to gutter og STORTRIVES med dette, men noen kommentarer er virkelig sårende. "Ja du vil vel prøve en gang til så du kan få jente?""Hvis du hadde fått en jente skulle jeg kjøpe masse gaver til henne""Jeg er så glad for at vi fikk jente og ikke gutt" osv osv. Har folk ikke større problemer enn å ønske seg noe de absolutt ikke kan hverken kontrollere eller ønske seg? Man ønsker seg sykkel, ny jakke ol men ikke kjønn på barna.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Mener du at du har truffet folk som sier dette i virkeligheten? Trodde dette fenomenet bare eksisterte her på Dib..... Hadde noen sagt noe sånn til meg, som er mamma til 2 gutter, hadde de virkelig fått svar på tiltale.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Blæææ, denne diskusjonen igjen! Gutter er ikke bedre enn jenter. Jenter er ikke bedre enn gutter. Ferdig med det.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Og jeg er lei guttebaymammaer - så vet du det... Herregud, sutre sutre sutre, tror egentlig du ønsker deg en jente jeg....
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Hvilke tullinger er det du omgås? Få deg nye venner, de du har er idioter. Hilsen jentemamma.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Jentebabymammaer er vel like forskjellige som folk flest. Synes du driver med en veldig generalisering her. Kjenner mange jentebabymammaer som er veldig koslige og ikke ville ha funnet på å si noe slikt. Meg inkludert.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 "Det spiller ikke noen rolle hva det er, så lenge det er en velskapt gutt" ... Den er JEG lei av. Med jente nr. 2 i magen. (og svært glad for akkurat det!)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 er bare her inne jeg har sett at folk mener det...men her menes nå så mye rart
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Hmm....for en rar ting å si?? Lei av jentemammaer faktisk.. Da høres det ut for meg som om du faktisk er litt bitter? Har ei jente og to gutter, venter jente nr to, men kan ikke si at jeg gleder meg verken mer eller mindre enn når jeg venta gutt! For meg er det ett mirakel i seg selv å bare bli gravid, så når man endelig har blitt det, er håpet der om en frisk baby:) Jente eller gutt, spiller vel ingen rolle?! Enten må du få deg nye venner, kansje helst bare guttemammaer eller vende det døve øret til for sånt svadasnakk!
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Vi skal bare være glade for at jentebabyer er populære, i Kina er de ikke verdt noe, der kaster de jentebabyer i skogen uten å blunke. Så et bilde i vg en gang, som en turist hadde tatt i Kina, der lå det ei jente i rennestenen, død. Ingen stoppet for å se om hun levde, de trampet bare forbi. Grusomt!!! Men selv er jeg veldig fornøyd med å ha en nydelig gutt!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Dette har jeg aldri hør... Jeg bare ser for meg at de mødrene som absolutt vil ha jenter, er de som kler jentene i rose kjoler med tiara, kledd som de dukkene de selv ønsket å se ut som som barn. De fleste jenter drømte jo om prinsessekjoler som barn - og med en jentebaby kan de voksne kvinnene endelig få utløp for dette!!! Jenteklærne idag er faen meg så uhorvelig sukkersøte at det er til å spy av!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 Jeg skal være så ærlig å si at til å begynne med ønsket jeg meg en liten jente. men da jeg var på UL og fikk vite at det ble en gutt begynte jeg å gråte av glede ikke på grunn av kjønnet men fordi det var en velskapt liten krabat der inne som tok seg tid til å vinke til mamman sin Nå er poden 10 mnd og jeg kunne ikke tenkt meg noe annet en min søte sjarmerende gutt. skulle jeg være så heldig å bli velsignet med et vellskapt barn til spiller det ingen rolle om det er gutt eller jente!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 har hørt alle disse kommentarene jeg også... syns det er horibelt at det går ann å si... hilsen mor til 4 gutter som jeg elsker over alt på jord!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #15 Skrevet 9. juni 2010 Tror du det bare er guttemammaer som utsettes for sånt fjas? Om du visste hvor mange ganger jeg er blitt spurt "dere skal vel ha en til, prøve på en gutt...?" For ikke å si medlidenheten min mann fikk fra sin kamerat som nettopp hadde fått en sønn da han fikk høre at vi ventet jente nr. 2, "uff, kanskje det går neste gang" Jo takk skal du ha for gratulasjonen. Flott at du trives som guttemamma! Jeg stortrives som jentemamma! Tenk så trist det hadde vært om det var motsatt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå