Gå til innhold

Hvordan har dere det??


juli83

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen deres om dagen og hva bruker dere den siste ventetiden til?

Jeg føler meg veldig klar og tror at den lille prinsen skal komme når som helst. hihi. Typisk at jeg da går over tiden ;)

Er i uke 34 og babyen sparker og dytter usannsynlig hardt til alle kanter, det er jo så liten plass å leke på stakkars.

Formen er i utgangspunktet ganske bra, det jeg sliter med er energien, den stuper uten forvarsel og selv om jeg jobber redusert er det begrenset hvor produktiv jeg er resten av dagen. Føler meg litt som en levende zoombie enkelte dager! Men de dagene jeg har ekstra å gå på utnytter jeg de til det maksimale.

I dag har jeg faktisk vasket noe av babytøyet og må vel tenke på bagen snart... bedre føre var :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Juli 83!

 

Jeg føler meg fortsatt veldig lett og grei i kroppen, men om nettene holder jeg meg våken med utallige kynnere som er som de første riene.....men de blir ikke til noe mer......

Tredje natta dette. Får håpe det går over. Jeg har 22 dager igjen til termin, og har ikke trua på at babyen kommer før tida.

 

Jeg har også vasket klær og utstyr ;) Det er så koselig nå som det er så kort tid igjen.

Dessuten bruker jeg mye tid på de store ungene mine, som er spente og vil ha mammatid de også. Skulle nesten ønske det ble litt mer tid til å slenge føttene oppå bordet litt av og til, de er hovne og svære, så legen mente jeg burde legge meg og helst sove litt ett par ganger pr dag...ikke lett å få det til.

 

Heldigvis er jeg gift med verdens beste mann. Han er både kokk og vaktmester for tiden. Ja, vasker og sjåfør også. Stakkars, vi pleier vanligvis å dele mer på oppgavene, men nå faller mye på ham. Jeg har både energi og lyst til alt mulig, men det går for seint i forhold til det de rundt meg er vant til.... Så jeg koser meg med mitt småtteri, og får hjelp til resten:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er desverre dårlig :-( Bekkenløsning og halsbrann har jeg hatt hele svangerskapet, nå har jeg nedpress, kvalme, kynnere, hormoner og trøtthet i tillegg. Beklager at jeg klager, men det er jo sant :-)

 

Husarbeid klarer jeg ikke mye av, og dessverre er mannen min plaget med vond rygg så det er begrenset hvor mye han også klarer.....Med andre ord, det ser ikke ut her innimellom.

 

Men for å fokusere på det positive: Streiken er over og 2-åringen er tilbake i bhg, og nå er det ikke lenge igjen til termin.

 

Det var dagens klaging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt permisjon (selv om jeg sitter her med aller aller aller siste innspurt på siste prosjektrapport en søndagskveld), og kjenner meg faktisk bedre enn på mange mnd. Tre uker til termin i går, tror nok jeg går over denne gangen også, men det ser jeg lyst på - har fått tak i det jeg tror jeg trenger av klær og utstyr og regner med at det meste er under kontroll nå. Har begynt å få litt panikk når jeg tenker på alt som KAN gå galt under fødsel, brr, men trøster meg med at det jo er sjeldent...

Er bare så utrolig glad jeg ikke skal på jobb i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempelei....knekker i bekkenet hver gang jeg beveger meg om natten, noen ganger har jeg problemer med å gå...kynnerene er sterke og ofte både natt og dag. Jeg klager masse for tiden, og har forstått hvordan det er å være gammel og skral, hehe...er kjempeklar for å føde NÅ!!!! Alt er vasket og klart, så han kan bare komme. Har nettopp hatt 9 dagers ferie med sambo og eldstejenten, litt kvalitetstid før småen kommer, men tok på å ligge 5 netter i telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

Like imponert som SpongeBob over 5 netter i telt!! Det hørtes i grunnen helt herlig ut, -håper du har godt liggeunderlag:)

 

I dag er min første dag i permisjon og det kjennes helt merkelig. Fra å jobbe over 100% skal jeg nå bare være hjemme og kose(?) meg en hel dag! Alene! Veldig deilig å tenke på, men blir også rastløs av det :) Har ansvar for alt her hjemme både nå og til vanlig, så er nok av gjøremål å ta av, men det er nesten så jeg får dårlig samvittighet av å ha tid til å ligge litt på sofaen innimellom. Får håpe det kjennes greiere etter hvert som dagene går, for jeg er egentlig kjempesliten og trenger å lade opp til fødselen. Planen er å kun gjøre det helt nødvendige hverdagslige i dag og så ta tak i følgende liste i dagene/ukene som kommer:

 

-Pakke fødebag

-Organisere bad og gang så det blir "plass" til en unge til :)

-Finne fram babyklær fra førstemann

-Vaske babyklærne og alt annet babyutstyr som må klargjøres

-Finne ut hva jeg mangler og komme meg til nærmeste siviliserte strøk (en time unna..) for å handle resterende stæsj

-Male rommet til den kommende storebroren

-Skru sammen ny seng til storebror

-Gå til frisøren :)

-Vaske vinduer

-Bake brød og søt gjærbakst til å ha på lur i fryseren

-Luke ugras og pusle i hagen

-Oppdatere album...henger laaangt etter.

-Få modningsakupunktur? ;)

 

Jeg gleder meg til å pusle med alt dette i mitt eget tempo og når jeg føler for det, er glad jeg har litt å holde på med slik at dagene går litt raskere!

 

Styrer tråden over på litt annet enn hva HI spurte om her, men hva gjør dere andre i permisjon egentlig?

 

Klem til alle ventende mammaer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...