Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Min manns bror skal gifte seg, og de to har et litt vanskelig forhold. Hva det helt bunner i, det vet jeg ikke, men vi er ikke invitert i bryllupet. Det er derimot min manns sønn fra tidligere ekteskap. Han er 9 år, og i invitasjonen står det at han kan dra sammen med besteforeldrene. Invitasjonen er sendt guttens mor. Nå har mor og vi et ganske ok forhold, så mor ringte oss for å spørre om råd. Vi har sammen bestemt at han ikke skal dra. Det er pappas helg, så vi stikker avgårde på en tur den helgen. Personlig er det sårt at det ligger noe under der, som ødelegger hele brorskapet, men min svoger nekter jo å snakke om det. I tillegg er det trasig at vi ikke inviteres i bryllupet, men det får bli deres sak - men vi blander ikke en uskyldig guttunge i dette. Eller... tenker vi feil?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Jeg mener dere tenker feil. Selv om de to brødrene ikke kommer overens så er det feil å ikke la gutten dra i bryllupet til onkelen. Dere burde heller gjøre deres for at denne familiefeiden ikke bli overført til neste generasjon og da burde dere starte med å la gutten ha et (godt) forhold til sin tante og onkel og deres barn
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Jeg ville spurt gutten hva han har lyst til.Hvis det er slik at han har kontakt med onkelen sin,og har lyst til å gå,så synes jeg han burde få lov til det.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Jeg synes også dere skal spørre gutten selv, har han lyst til å reise i bryllupsfest med bestemor og bestefar bør han få lov til det. Det er tydeligvis noe din svoger ikke kan tilgi din mann, men at han gjør såpass for at ikke uvennskapet skal ramme nevøen bør dere sette pris på ved å la han gå synes jeg. Tror til og med jeg ville oppmuntret gutten til å dra ved å fortelle hvor morsomt det sikkert blir.. Vil tro gutten har søskenbarn osv som også skal i bryllupet og da er det naturlig å la han få delta synes jeg.
♡ A & E ♡ Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Hadde spurt gutten. Synes det er flott at onkelen hans ikke lar det vanskelige forholdet gå ut over gutten men ønsker han der.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Jeg er enig med deg HI. Det er ingen grunn til å la gutten bli klar over dette "uvennskapet". Han vil jo selvsagt legge merke til at ikke dere er der.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Huff, den var vrien.. Hadde det vært min gutt så ville han nok ønsket å dra til pappan sin heller, disse helgene er hellig for han. Ville snakket med gutten uten at han føler han må velge mellom pappan og onkelen sin. Det er ikke sikkert at han ønsker å gå i et bryllup der pappan ikke skal og dermed gå glipp av en dag sammen med han. Men som andre her sier så kan der være søskenbarn som skal som vil snakke om dette bryllupet senere og som det da kan bli sårt for han at han ikke fikk ta del i. Har selv ikke vært invitert i et bryllup der alle mine søskenbarn var innvitert, syns det var kjempekjipt. Da var jeg 12år.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Hi her Takk for alle svarene, og vi har vurdert fram og tilbake. det skal sies at onkelen har lovet og ikke holdt avtaler med guttungen før, så sånn sett tror vi det egentlig er en demonstrasjon fra hans side. Det er jammen ikke lett å finne utav dette, og kanskje hadde det vært enklere å si at han kunne dra dersom de faktisk hadde spurt oss, eller fått svigers til å gjøre det? Men her er det mye feighet ute og går - og det å gå bak ryggen på oss er uansett ikke noen god løsning for noen parter. Nå synes ikke guttungen bryllupet hørtes så gøy ut, det er et tradisjonelt bryllup med lange og mange taler, lang middag osv. I tillegg syntes han at det ville være dumt at han skulle dra alene. Søskenbarna bor uansett langt unna, og de er mer opptatt av lek enn å snakke om brylluper når de møtes;)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Enig med HI. Synes broren her demonstrerer noe enormt ved å invitere nevøen men ikke broren. En gutt på 9 år er mer enn stor nok til å skjønne at pappan hans ikke er invitert, og det kan være veldig sårt. jeg synes ikke man skal utsette et barn for denne konflikten som er mellom brødrene. Og brudgommen viser jo veldig tydelig for alle - inklusiv nevøen - at broren/pappaen ikke er velkommen sammen med resten av familien. det er jo flott at gutten kan ha et bra forhold til sin onkel og søskenbarn. men det må da finnes utallige andre anledninger til å knytte bånn en akkurat dette bryllupet? Hvor i tillegg brudgommen har vist så tydelig hva han mener om guttens far!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Ja, det er jo mange ting som ligger bak her, og selv om vi ikke liker konflikten, så er det vanskelig å la ungene være bestis med onkel når han ikke liker oss. Så jeg tror vi har valgt rett:) Guttungen gjør ikke mye utav det, men om det kommer en reaksjon er heldigvis både vi og mamman hans forberedt. Jeg tror egentlig det er verst for oss!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Rart om ikke din mann kan fortelle deg hva konflikten går ut på. Synes forresten dere skal oppmuntre gutten til å dra.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 hva skal en niåring i et bryllup å gjøre??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå