Truda- mor til 2 Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 En dame på et parfymeri sa engang til meg at cellulitekrem ikke skal brukes av gravide... Noen som vet om det stemmer?
Hekta Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Har du kikket noe på innholdet av den kremen du referer til? Det er vel ikke disse berømte parabenene hun på parfymeriet refererte til? Litt off topic: Disse såkalte cellulitekremene er da bare hokus pokus. Bruk heller vanlig fuktighetskrem og masser ekstra på de områdene du har celluliter. Det vil gjøre samme nytten.
Truda- mor til 2 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2010 Kjenner ikke til disse "disse berømte parabenene", jeg... Har ikke sett på innholdet, for har ikke kjøpt enda, siden jeg trodde at jeg ikke kunne bruke de... Litt off topic, ja...
Gjest Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Mange av de inneholder mye koffein og derfor bør man unngå de når man er gravid. (visstnok.. men kaffe, te og cola i moderate mengder er fortsatt ok) Det går også på at hvis de fungerer så frigis giftstoffer som vi alle har lagret i fettet og man er redd for at dette skal ha en dårlig effekt på fosteret. Og når du er ferdig med graviditet og amming kan jeg anbefale weledas celulittolje, i kombinasjon med trening og hampvottvask:) Fikk gode resultater, men nå som jeg ikke bruker de lenger og er megagravid har jeg fått igjen med renter...
doble<3<3 Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Har hørt at man ikke skal skrubbe/massere hardt i området nedre korsrygg til lårene.. Da dette øker blodsirkualsjonen veldig og kan framskynde fødsel.. En jordmor som fortalte det og da jeg tok massasje på klinikk nevnte hun det også.. Ville kanskje ventet med å skrubbe cellulittene til etter fødselen jeg da, for å være på den sikre siden.. Er selv ikke fanatiker innenfor graviditeten, men denne regelen har jeg holdt på hele tiden.. Flere som har hørt liknenede el motsatt?
enlitenpågang Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Dette kommer av at cellulitekremer inneholder mye koffein vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå