Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Fra hun begynte å gå i en alder av rundt 14 mnd har det gått FORT, så hun løper, og herjer. Har hele tiden hatt full kontroll, falt lite osv... Nå de siste ukene har jeg merket meg at denne kontrollen avtar.... i perioder kan hun falle hele tiden, om hun står rolig, går eller løper... så bare faller hun, plutselig forsvinner balansen hennes! Hva kan dette komme av? Er det normalt, eller bør det sjekkes??
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Ikke for å skremme, men sjekk det fortest mulig. Dette hendte gutten min, han var da 2 år, og begynte å falle. Ble værre og skjelven i bena. Vi dro på legevakta som beordret oss rett inn på Riksen dagen etter. Ble innlagt og fikk behandling. Tørr ikke tenke på utfallet om vi hadde ventet for lenge. Føler du at du ikke blir hørt av legen, dra til privat barnelege, helst en barnenevrolog. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Dette bør du sjekke fort. Hvor lenge har dette pågått? Du har ikke hørt på helsest?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 hun bør bla sjekkes for svulst asap. Kom deg til legen med datteren din!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 for å roe deg litt så kan jeg si at dette kan være helt normalt. jenta di er nå blitt så god til å gå at hun ikke konsentrerer seg like mye, og da detter hun eller snubler en del. hun bruker mer energi på andre ting enn å konsentrere seg på å gå rett og slett. men som de andre sier her; sjekk det opp, så slipper du å uroe deg:)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Tror også at dette kan være normalt. Jenta di har begynt å avansere bevegelsene sine, og vil dermed falle oftere i forhold til den tryggere stabbingen hun har holdt på med til nå. Mener også at barn kan bli mer klossete etter vekstspurter, dvs. hjernen trenger litt tid på seg til å tilpasse seg kroppen. Men tror som sagt at hun trener seg opp til en mer avansert motorikk og at hun i tillegg er uoppmerksom...du faller sikkert også oftere om du plutselig begynner å lære deg å slå hjul eller salto! Tviler på at det er noe mer enn det, men ville nok snakket med legen hennes for sikkerhetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Det er HEEEEELT normalt! Bare slapp av. Legen din kommer også til å si det.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #13 Skrevet 10. juni 2010 KAN være normalt, men bør sjekkes. Var IKKE normalt med gutten min.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #14 Skrevet 10. juni 2010 Du bør sjekke det. Hevelser i ledd gir balanseproblemer, da tenker jeg barneleddgikt. Men det er sikkert ingenting! Hold oss oppdatert hva legen sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå