Gå til innhold

trenger tips og ideer :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor sånn at bad, soverom og gang er i 1 etasje, og stue og kjøkken i andre etasje. Har sett for meg at baby skal ligge i vogn oppe op dagtid, men når jeg tenker meg om så blir det veldig mye løfting opp og ned med vogna.

Hva kan jeg ha baby på stua? tenkte på lekegrind kanskje? er helt blank jeg. Er det madrass eller underlag i lekegrindene?

Hvoran gjør dere det?

En ting til; bør vi få trappegrind i hus allerede nå?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo eventuelt bare ha baggen på vogna med opp.. så slipper du slitasje på trappen. Vi har stua på 1ste plan.. har kjøpt en kjempesøt vugge til å ha i stua denne gang.. men mest pga av at storebror ikke skal trampe henne ned.. sist hadde jeg vognbaggen, av og lå han på sofaen i noen tepper.. av og til på lammeull på gulvet... hehe.. sånn litt rundt forbi..

Ang trappegring så kommer det litt ann på hvor trappene er i huset.. vi har dører som stenger av dit trappene er.. så vi har enda ikke komt oss til innkjøp av trappegrind selv om pjokken nå er 15 mnd og det er veeldig savnet.. (pga av vårt trappedesign er det vanskelig å finne noen som passer kombinert med litt treget).

Du trenger dette når de er rundt 5 mnd gammle dersom trappen er i et av primærrommene.

Skrevet

På en måte er jo lekegrind veldig greit, for da blir jo ungen vant til å være i den fra starten.. Og det er kjempegreit å kunne sette ungen i den når den er større!

Tror de madrass-greiene i lekegrinder er bra nok. Er usikker på om du må kjøpe de i tillegg, men det finner du jo lett utav ved å enten se på nett eller gå i butikken og spørre.

Ellers finnes det jo slike kurver(uten ben) som ungen kan ligge i..

Jeg brukte bare en skummadrass med laken på som gutten min lå på.. Men det var mer til å leke og sånn på, enn en plass å sove..

Tror personlig jeg enten hadde gått for lekegrind eller bare bære bag'en til vognen opp og ned..

Ang trappegrind så trengs det nok ikke før ungen åler/kryper rundt..

Og det er jo gjerne noen måneder før den kommer så langt;) Så trengs nok ikke før den tid.. Men om du feks skulle finne på salg og sånn, så hadde jeg gjerne slått til om det var meg.. Men utover det burde det ikke være noen hast;)

Skrevet

Trappegrind haster det ikke med enda!! Babyen er jo nærmere 8-9 mnd når de begynner å krabbe, og nyfødte babyer kan jo ikke rulle seg bortover engang- de ligger bom stille som regel;)

Selv hadde jeg ofte jenta mi liggende på en skinnfell i sofaen i starten, eller i en ekstra vognbag som jeg hadde stående fast i stua (andre bruker vugge/ kurv). Denne gangen lurer jeg på å kjøpe en hengevugge ala Leandervugga, siden vi har en liten jente fra før av, som sikkert vil falle for fristelsen til å pelle litt på babyen mens den sover;)

Mange som bruker lekegrinda til soving i starten også- som regel følger det vel med et tynt underlag i dem, og hvis man i tillegg legger et skinn oppå f.eks blir det jo mykt og godt. (lekegrind er jo også en typisk ting som man strengt tatt ikke trenger de første mnd, vi har faktisk nesten aldri brukt det i det hele tatt til jenta vår på 1,5 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...