Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 JEG ER GRAVID! Jeg har to flotte sønner på 6 mnd og 2 år. Jeg og bf bor ikke sammen lenger.Han var på besøk en gang i april og ting skjedde.Her sitter jeg med spire i magen.Var hos gyn idag etter mistanke,og er i 6.uke. Er helt i tvil hva jeg bør gjøre.Jeg vil både beholde og ikke.Samtidig tenker jeg fram og tilbake..og om det er rettferdig overfor de to guttene jeg har.. med tanke på oppmerksomhet, oppfølging.Har full omsorg for begge barne.Ingen avlaster eller hjelper meg.Er jo hevveis ferdig med andre barnet.Skulle begynne å fokusere på oppdre de og utdanne meg ferdig. Han sier jeg kan bestemme selv hva jeg vil gjøre,og det forandrer ikke noe mellom oss.Klarer jeg ett barn til?Hva med nav? Er det noen som har noen råd der ute?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 ja, hva med NAV??? Er det slik at du føder barn for å bli forsørget av det offentlige? Hvis ikke synes jeg du skal konsentrere deg om de to du har og skaffe deg en utdannelse. Jeg har samme aldersforskjell mellom mine to yngste som du vil få (14 mnd) mellom dine, og det er utrolig travelt selv når vi er to om det. Ta ansvar og ikke sett flere barn til verden før du har bedre ressurser til å ta deg skikkelig av dem!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Uff, for en knipe. Jeg hadde nok tatt abort, men du må gjøre det som er best for deg.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har jobb og er ikke noe trygde snytter som du tror.Lurte på om nav vil regne ut min neste foreldre periode utifra min permisjon eller ??? Du trenger ikke å bry deg å skrive bare for å skjelte ut folk! Hadde håpet på noen råd og ikke kritikk.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Ja, permisjonen du er i nå vil være opptjeningsgrunnlag for ny permisjon. Det vil jo ikke hjelpe for at du ikke vil ha særlig til overs for nåværende minstemann når tredjemann kommer...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Hadde beholdt, så får barnefar kjenne på pungen at han nå må betale bidrag for 3 barn, i tillegg skal han vel ha ungene på ferie et par uker hver sommer? da kan du leve livet og ta deg en ferietur og lade opp batteriene!:-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Oida.. Forstår du er i tvil. Du må jo rett og slett kjenne på dine egne følelser og overskudd her. Hvordan går det alene med de du allerede har? Vil du rett og slett orke å ha 3 barn alene i hverdagen ? Hva slags forhold har du til abort ? Kan du leve med en, eller vil du angre resten av livet? Det er jo og tøffere å få avlastning av andre (les å få noen til å passe dem) når det er 3 stykker og 2 er helt små. Når de blir større skal de jo gjerne være med på aktiviteter i tillegg.. Det tar både tid og penger selvsagt.. Du må uansett ha lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Huff, starter med å sende deg en stor klem. Overse slemme innlegg på denne siden, mye utrivelig folk her. Er i ca samme situasjon som deg, bare har ikke tatt testen ennå. Det man ikke vet.... så utsetter i det lengste. Ble alene da jeg ble gravid med nr to, var mange tøffe stunder men var fast bestemt på å klare det. Samtidig har jeg alltid vært mot abort for min egen del, så lenge man kan ta vare på barnet. Klarte ikke ta abort så valgte å beholde og angrer ikke et sekund. Meeen... og det er et stort men, er jeg gravid nå så blir det nok abort for min del. Elsker barna mine, men akkurat nå har jeg mere enn nok med å ta vare på dem og få tid til dem. Har heller ikke mye avlastning og har konstant dårlig samvittighet for storebror som ikke får nok oppmerksomhet og ikke alenetid med mamma slik han hadde før. Minste min er 7mnd og skal nå ha barnevakt for han for andre gang siden han var født sånn at jeg kan ha litt tid alene med storebror. Er ikke at jeg ikke ønsker flere barn, men ønsker barn med en partner og ønsker at det barnet hvertfall skal få en mulighet til å vokse opp med sin pappa. Tenker også at det er feil å velge bort dette barnet(om jeg er gravid da) til fordel for et barn som kanskje kommer senere, men jeg takler rett og slett ikke tre små barn alene. Så selv om jeg er personlig mot abort er nok det mitt eneste valg av hensyn til de to barna jeg har. Ønsker deg lykke til med ditt valg, men det er kun du som kan ta det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå