Lala12 Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Har kjøpt endel sånne store, vide topper som jeg har pakket ned i fødebagen, tenkte å ha tights under (med strikk i livet). Men lurer på om det blir ubehagelig/stramt? Både med tanke på at magen ikke har trukket seg skikkelig sammen, og at man går med digre bind de første dagene... Noen som kan snakke av erfaring?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 tror det blir veldig lite lekkert med tanke på at bindene man bruker er faktisk på størrelse med en VOKSEN bleie!! t\så jeg ville definitivt spart tightsen ja
mammaen til 2+1 Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Dersom ikke tightsene strammer i livet ville jeg absolutt tatt med de.. og noen lange tunika.. Sist hadde jeg med en svart penslig joggebukse og en cardigan.. men tror jammen jeg skal hive meg på tunika og tights denne gangen.. føler deg litt penere i det en i joggis... du trenger ikke trekke tightsen opp under navlen.. men la den ligge rundt hofta.. da strammer den ikke inn over magen. Selv om jeg ikke tenkte på dette som noe problem sist.. husker rett og slett ikke om jeg var vondt i magen.. husker bare at jeg hadde vondt i bekken/rompa.. som om jeg hadde gått skikkelig på tryne på isen eller i trappa.. (så lenge tunikaen er lang, viser ikke bindet uansett.. ) Takk for tipset..
Lala12 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2010 Jeg mener også at tights og en lang topp er penere enn joggebukse! Tror man har igjen for å "pynte" seg litt etter fødsel - man føler seg faktisk bedre når man ser ok ut. Fant forresten ut at jeg har et ganske kort skjørt med strikk i livet som jeg kanskje kunne hatt utenpå tightsen igjen.. Gruble gruble. Fødebagen begynner å bli tung, haha!
mammaen til 2+1 Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Hahaha ja det er ikke så lett å begrense seg.. Nei jeg kommer definetivt til å satse på tights og tunika denne gangen.. følte meg som et slips i de klærna jeg hadde med sist.. og de få bildene jeg har fra de dagene ser jeg ikke fresh ut for å si det sånn.. Kommer nok til å spandere på meg litt maskara og litt penere tøy denne gangen.. da jeg egentlig følte meg pigg sist.. men tydeligvis ikke så sånn ut... =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Lang tunika og tights funka ypperlig sist, så kommer til å satse på det samme denne gangen=) Bare husk på at toppene bør være praktiske i forhold til amming også- det hadde ikke jeg tenkt på sist:p Hadde ikke noe vondt i magen etter fødsel, eneste var jo underlivet som var litt ømt og sårt. Bleiene fikk plass i tightsen, godt skjult av tunikaen;)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har også tenkt å ha med tights på barsel, dvs til hjemreisen..Da blør jeg jo mindre enn første dagen etter fødselen, så antar at det ikke blir problem, når tunikaen går til rett ovenfor knærne.. Man bruker jo ikke de "bleie-bindene" så lenge uansett..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Har og tenkt på å pakke ned tunika og tights. Er jo sommer og så blir skrekkelig varmt med noe annet. Pakker dere med morgenkåpe forresten?
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Har skjørt som er litt fine og romslige over magen, og så kjøpte jeg en deilig piratbukse fra Stormberg som jeg skal bruke:)Finner alltids noen lekre topper til:) Morgenkåpe hadde jeg ikke bruk for de 2 andre gangene jeg fødte, så dropper det nå og:)
Lala12 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2010 Jeg brukte bleie i tre dager sist tror jeg... Morgenkåpe lånte jeg på sykehuset. Men er redd det blir varmt nå i juni/juli - det pleier å være utrolig varmt inne på sykehuset! Regner med jeg kommer langt med t-skjorter og sandaler.
AinaW Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Med tanke på de store bindene/bleiene så ville jeg vel kanskje styrt unna tights selv om tunikaen er lang. Det er noe med at man føler seg litt lite spenstig med noe trangt over de svære binda. I tillegg ville jeg anbefale joggebukse da man (sikkert ikke alle, men i allefall jeg) kan være veldig sår der nede og spesielt kanskje hvis man har sydd. Og da kan det være greit å slippe å kjenne noe som presser på de stedene.... Tro meg, bind/bleier kan være irritabelt nok når man er sår......
mizza84 Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Tights å tunika høres jo supert ut, føler en seg jo litt lekker også nåe en drar hjem )) Takk for tipset, selv hoppet jeg inn i olabuksene mine sist så tights blir nok mer behagelig )) Godt å ikke føle seg som et takras når en drar hjem første gang med den lille, kan se tilbake på bilder å si ja jeg så ikke så værst ut gitt ;o)) Hihi ) Blir tights å tunika på meg også..
petite fleur Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 Jeg er vel den eneste i verden som ikke synes tights er pent,så det kommer jeg ikke til å kjøpe og ta med. Jeg skal ta med en svart tøybukse med gravidliv (magen er jo fortsatt stor etter fødsel) samt en pen pysjbukse.
PregZilla Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 hadde mammabuksene langt oppi halsen etter siste svangerskap og det var mentalt uaktuelt å ikle seg de igjen etter fødselen. Følte meg litt slapp i fisken også så jeg hadde mest lyst å ikle meg en eller annen burkasak. Men jeg har funnet noen bahgelige myke bomullsbukser på Cubus til 150,- som ikke strammer verken her eller der og godt skjuler bindene under en tunika eller lang topp. Ekspeditrisen kalte dem haremsbukser(selv om jeg forbinder haremsbukser med moten tidlig på 90-tallet hvor buksene hadde rumpa mellom knærne... grøss!). De hadde de i 4 farger lys grå, grå, svart og hvit. Disse kan funke både til litt fine overdeler/topper tunikaer samt laffa-utgave av mamsen med singlet. Bruker de forresten nå i svangerskapet også ettersom de ikke strammer over magen.......
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 10. juni 2010 #15 Skrevet 10. juni 2010 tights og tunika høres behagelig ut, synes nå jeg. Men jeg ser den, med store bind .... usikker her.. Har sett de har noen gode kapri kosedresser på B-young. Der er også toppen meget ammevennlig, med glidelås og korte armer. Flere farger. Buksene fra Cubus som ei nevner her, er jo også supre. De finnes jo også i kort/lang modell. Jeg må begynne må få ting og tang i bag`n.... ikke bare tenke på det... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå