Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Er ei gammel klassevenninde av meg som fikk baby for bare noen timer siden. Og allerede på facebook har de lagt ut bilder av at de har hatt MASSE besøk og sitter ute i kantinen. Trodde liksom når babyen var ute at man ville bruke litt tid på å bli kjent med dette lille vidunderet foreldre og søsken alene. Og bilder av masse andre folk som holder denne lille jenta. Tenk å ligge trygt inne i mors mage, bli presset gjennom en trang fødselskanal og komme ut i kulden for å møte de som har skapt deg, så bli dratt ut i en bråkete kantine og masse andre skal flytte rundt på deg. Kunne i hvert fall ha ventet en dag da. Stakkars lille baby sier jeg bare, når jeg fikk min lille gutt så tok det lang tid før jeg selv orket besøk. Tenk så sliten lille babyen er da. Jeg får litt vondt inni meg jeg!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 det trenger du strengt talt ikke deg med..
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 At du ikke orket betyr ikke at alle er like sliten. Jeg hadde en knallfødsel og fikk en våken og aktiv baby. Hadde besøk etter bare noen timer og det var kjempe koselig:)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Det er da vitterlig ikke noe du trenger å bruke energi på å tenke over. Den nybakte familien gjør som de selv vil.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Noen har harde fødsler og andre ikke.. Noen har lyst å ligge å dulle med barnet første døgnet, andre ikke. Vi er forskjellige, vøtt.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Ser ikke problemet ditt. Selv var jeg i toppform etter fødselen. Satt bare å ventet på å "slippe ut fra føden" og inn på barsel så jeg kunne bevege litt fritt på meg. Jenta vår sov søtt så vi hadde besøk 2timer etter fødselen. Hadde jo bare såååå lyst til å vise henne til hele verden. Jenta sov søtt og våknet for litt mat av og til. Hadde hun grått og virket stresset hadde vi selvfølgelig trukket oss tilbake for oss selv! Og nei, hun var ikke stille og rolig pga at hun var utmattet. Vi spurte til og med jordmor om dette var greit. Hun sa da det samme som vi tenkte at hun var jo så rolig og at det ikke var noe probelm så lenge babyen ikke ble stresse
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Babyene har en unik evne til å stenge kaoset ute og hvis moren er i form så skjønner jeg godt at hun vil vise barnet fram til familien sin. Jeg syntes selv mitt barn var det aller vakreste og hadde lyst til å vise alle hvor perfekt han var. adde kjedet meg i hjel flere dager med å overvåke han. Han sov jo bare og jeg var selskapssyk. Vakker vakker vakker var han
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Jeg syns nå i hvert fall litt synd på denne lille babyen. Hun griner på fleste av bildene, og kantina de sitter i er ganske full. Jeg skjønner de som får besøk og slikt dagen etter. Men her snakker vi TIMER etter hun kom ut. Det er en påkjenning for babyen å bli født, og jeg vil tro at den trenger hvile og kjærlighet fra foreldrene før den skal hilse på alt mulig annet! HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Jeg syns nå i hvert fall litt synd på denne lille babyen. Hun griner på fleste av bildene, og kantina de sitter i er ganske full. Jeg skjønner de som får besøk og slikt dagen etter. Men her snakker vi TIMER etter hun kom ut. Det er en påkjenning for babyen å bli født, og jeg vil tro at den trenger hvile og kjærlighet fra foreldrene før den skal hilse på alt mulig annet! HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Hvor vil du egentlig med dette innlegget HI?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Mammaen er stolt da vettu!!!! Få deg et liv!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Mannen min var på jobb 3 timer etter og jeg reiset hjem sammen med han. Stakars barnet mitt som ikke fikk hverken kantine eller sykehusopphold.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 de må gjøre som dem selv vil. ungen lider ingen nød den. babyer er også sosiale av natur jeg brukte fra første skikkelige rie til ungen var ute 20 timer...fytti..i tillegg lå ungen skjevt og det var snakk om akutt keisersnitt, men jeg fikk henne ut da med god hjelp fra jordmor etter dette lå jeg for det meste i senga med min lille skatt i 3 dager før jeg orket å gå mere ut i kantinen osv...å ha besøk ventet jeg med til 3 dagen......hadde jeg ikke hatt denne harde fødselen hadde jeg også hatt masse besøk samme dag jeg syntes at en mor må vurdere dette selv alt etter tilstand.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 Vet du, jeg hadde ikke tatt med meg nyfødt i kantina. Da jeg fikk første var det ikke lov å ta med babyen utenfor avd, og det er bare 4 år siden. Husk at babyen har ligget nærmest sterilt i magen. Besøk på avd er en ting, men ikke får mye. Sist jeg fødte var midt i svineinfulensaen hvor besøk var forbudt, og jordmor sa at barselkvinnene fikk mye mer ro, og bedre til ammingen. Nå er det ikke snakk om hvordan form moren er i etter fødsel, men om det er bra for babyen. Så jeg er enig med HI.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #15 Skrevet 9. juni 2010 Hi... dette var et merelig innlegg! Om du ikke er klar over det så utløses det adrenalin i barnets blod under fødsel, så de fleste vil oppleve spedbarnet som særs våkent og vitalt de første timene etterpå.. senere faller barnet til ro og spiser og sover for det meste.. Om mor vil ha besøk timer etter fødselen tar hverken barn eller hun skade av det.. og du merker om baby er stresset eller "sutrer" Og hun får nok naturlig et stikk i mammahjertet om lile skatten lider, det kalles morsinnstinkt.. RELAX
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #16 Skrevet 9. juni 2010 I Usa pleier ofte venner, foreldre og resten av familien å være med på selve fødselen. Din måte og dine ønsker er ikke nødvendigvis den beste...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #17 Skrevet 9. juni 2010 Hi tenker nok på kantinen innenfor avd. Er klart det ikke er lov å ta med barnet til sykehusets felleskantine.. uff.. get a grip
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #18 Skrevet 9. juni 2010 Men uansett om mor er sliten eller ikke så er det vel greit for mor å bli kjent med barnet sitt før alle andre skal drive å bære og dulle. I hvert fall de første timene etter fødsel. Greia er jo ikke om mor er sliten eller om det er hun som orker eller ikke, men å kunne bli kjent med barnet sitt som familie først. Trodde liksom det var noe alle gledet seg til. Å kjenne på det å være familie, nyte den første tiden sammen alene. Så etterhvert kan folk komme på besøk og titte. Men her var det noen få timer, og i ikke familiemedlemmer. Vi snakker 10-12 forskjellige folk som har tatt bilder og holder. Jenta må bli sliten og forvirret stakkar! Jeg syns i hvert fall de første timene/døgnet etter fødselen, det å kunne ligge å nyte det å bli mor, å bli kjent med denne lille nydelige gutten, at vi som en ny familie skal kose oss sammen var utrolig viktig. Og jeg ville ikke byttet det med noe. Min mor og søster kom på besøk dagen etterpå, og det var greit. De kunne kommet samme dag også, men det er forskjell på å ha noen fra familien inne på rommet, og en hel gjeng ute i kantinen! HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #19 Skrevet 9. juni 2010 Var nå bare felles kantine på sykehuset vårt da.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #20 Skrevet 9. juni 2010 Ikke sagt at de gjør det riktig i USA da. En annen ting jeg reagerer på, hvorfor må alle ta bilder med bliz? Ingen som vet hvor skadelig det er for små, faktisk opp til 1 år?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #21 Skrevet 9. juni 2010 For min egen del så hadde dette vært helt uaktuelt!! Så jeg er enig med deg i at jeg synes det er rart. Men... folk er jo forskjellige, og det går nok bra med babyen ; )
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #22 Skrevet 9. juni 2010 Vel, hvordan du gjorde det, følte det og synes at ting burde være er faktisk irrelevant
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #23 Skrevet 9. juni 2010 Enig med HI Enn hvor stolt foreldrene måtte være, og enn hvor "frisk" og opplagt mor måtte være etter fødsel, så må det jo være fryktelig skremmende for den lille! Tenk dere selv å havne på en annen planet, ALT er nytt; synsinntrykk, lukter og lyder. Og i tillegg skal du sendes som et jævla fruktfat fra arm til arm. Stakkars baby!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #24 Skrevet 9. juni 2010 "Er klart det ikke er lov å ta med barnet til sykehusets felleskantine.. " Og hvorfor skulle det ikke være det? Du kan jo til og med ta babyen med deg hjem(dvs hvor du måtte ønske) noen timer etter fødselen om alt er normalt og du ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #25 Skrevet 9. juni 2010 "Unik evne til å stenge kaoset ute", hvor i all verden har du det fra?? Er en grunn for at barselavdelingene tviholdt på besøksforbudet mye lenger enn svinesmitta utgjorde noen særlig fare. Men jøss, folk får gjøre som de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå