Gå til innhold

gode råd mot treg mage???

Anbefalte innlegg

Skrevet

mottas meg takk!

vil men får det ikke til om man kan si det sånn. kjempe slitsomt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer her jeg og.. har kjøpt meg mikrolax som heldigvis ligger fint i skapet enda.. ;) men av erfaring fra sist så er det greit å ha i hus som kriseløsning..

Var ikke så mye som hjalp sist heller en å spise små mengder om gangen..

Fant forresten ut at jeg har vist en del hemorider denne gangen.. så det hjelper ikke på..

mye veske er bra..

nei sliter jo med det samme selv så har ikke enormt med tips..

Meen begynt med bringebærblad kapsler nå.. og har vært på do tre ganger siden i går... vet ikke om det har noen sammenheng..

Skrevet

Jeg holder magen i sjakk med linfrø i frokostblandingen hver morgen. La de gjerne trekke litt med melken, for det er den geleen de skiller ut som er viktig å få i seg (æsj) Spiser også en sviske på tom mage. Drikker 1-2 liter vann om dagen og Ingers Rugbrød fra Baker Hansen til lønsj.

Leste i en annen tråd her inne for noen mnd siden om en som brukte en oppskrift hun kalte "Bomba". Gikk ut på å koke svikser og aprikoser sammen med linfrø og spise et par skjeer av det på tom mage hver morgen.

Husk at loff, boller mv (fiberfattig mat) kan gi forstoppelse. Kaffe setter i gang min mage som et skudd - men er man skikkelig forstoppet så tror jeg kanskje ikke kaffe er det beste.

Hva gjelder doturene driver jeg og trener på avspenning av bekkenbunnen før fdselen. Dette hjelper også på "nr 2-turene" for å sid et sånn, virker som ting glir lettere der nede når jeg er helt avspent og fokusert på pusten. Sliter du med hemorrider skal det heller ikke presses for mye...

Avspenning gjøres ved å slappe av helt i ansikt og hals. Pust inn med nese, fyll lungene helt og "prust" ut gjennom leppene som en hest. Gjenta. Har du problemer med å slappe av kan du forsøke å lage dype "rautelyder" (som en ku). Bør vel helst være hjemme på eget do før du rauter for mye men... ;)

Etter hvert kan du gå over til presspust (press med mellomgulvet uten å stramme bekkenbunn). Da puster du dypt inn og slipper putsen ut av seg selv. Når det ikke kommer mer luft ut av seg selv begynner du å ppresse luften ut. Kjenn at du bruker mellomgulvet og sidemagemusklene. Slapp av i bekkenbunnen/rumpa! Etter et par runder med slike øvelser er jeg vanligvis i mål ;) Men det gjelder å ha god tid, sitte uforstyrret og ikke bli stresset!

Skrevet

funker vel ikke mot akutt treg mage, men grove kornblandinger, fiberrik, mye frukt og grønt, yoghurt samt mye vann er sikkert bra i matveien. I tillegg får ofte litt bevegelse (tur, yoga, ol) i gang systemet. Gjør alt dette, og har ikke vært plaget. Kanskje jeg bare er heldig?

Skrevet

Hei

Jeg er akkurat ferdig med mitt svangerskap og jeg vil absolutt anbefale rugsprø knekkebrød. Altså bytt ut alt av brød mat med rugsprø knekkebrød. Det holdt min mage igang under hele svangerskapet:)

Skrevet

Spise en kiwi eller to for dagen,drikke biola og spise fiberrik frokostblanding,det hjelper meg.Og drikk vann innimellom,så løsner det :)Har ikke hatt treg mage siden uke 24 er nå i uke 30

Skrevet

takk for gode svar jenter:) ble en stor handel av druer, svisker og biola her i dag! jaggu hjalp det faktisk litt, ikke helt vel, men bedre:)

Skrevet

Melkesyrebakterier i kapselform sverger jeg til når det er ille. Det er jo det samme som i Biola, men mange flere bakterier. Vet det er 1 million baktererier i en kapsel Ido-form f.eks, og det er fler enn i Biola. I mine kapsler fra helsekosten er det 8 milliarder i en. Funker som rakker`n :) Er jo også med på å forebygge UVI, sopp og andre infeksjoner.

Dette etter råd fra homeopat/fotsonetarapeuten min :)

Skrevet

Min "bombekur" er en skje eller to med linfrø i et glass med Biola. La det stå å trekke mens du steller deg på badet f.eks. Fyll så opp med All-Bran (den mest fiberrike "hundemat"varianten) og gafle i deg. Ellers svisker, frukt og annen fiberrik brød/knekkebrødmat + masse vann! Husk at fiber med for lite vann gir hard avføring, og det vil vi jo ikke ha ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...