Gå til innhold

Noen som bor i bydel Østensjø i Oslo her?


KK2

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har termin 9. oktober, og venter nr. 2. Jeg er 33 år. Forrige gang var jeg veldig heldig, og hadde en flott barselgruppe som gjorde året hjemme til en sosial og hyggelig opplevelse. Nå er barselgruppeordningen avviklet i bydelen, og jeg vil gjerne komme i kontakt med andre damer i området med termin i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og venter nr 2 i oktober:) Bor på Oppsal/Trasop. Hvor bor du? Synes det er trist at helsestasjonen har sluttet å danne barselgrupper med damer som bor i nærheten av hverandre. hadde så stor glede av det forrige gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Oppsal (ikke så langt fra kirken). Jeg hadde også stor glede av barselgruppa sist; og jeg synes at det å gå hjemme blir langt mer koselig når man har andre i nærheten som man kan gå turer og drikke kaffe sammen med :) Jeg har et par andre venninner som skal gå hjemme i alle fall, men jo flere jo bedre : ) Jeg har en sønn på 4 år som går i Rønningjordet barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt i kontakt her inne med ei til som venter barn nr 2 i oktober. Hun bor i nærheten av kirken hun og. Så kjekt! Hun har nick m&m82. Jeg bor forresten i Vetlandsfaret, så det er jo i samme område.

 

Jeg har en gutt på 2, han skal begynne i Fuglemyra til høsten. Veldig glad for få plass så nært etter et år med levering og henting på Bøler.

 

Er vel ikke så lett å treffes nå som sommerferien står for døren, men kanskje vi kan få til et treff for oss 3 (og gjerne flere som skal ha barn ca samtidig) i august f.eks? Hadde jo vært koselig å bli litt kjent før de små kommer og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle sende deg en PM med tlf.nr. mitt, men det gikk ikke. Kanskje du kan sende til meg? Litt lettere å avtale da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt deg en pm med mitt telefonnummer. Vil gjerne treffes i august. Hyggelig om flere henger seg på : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei :)

 

Jeg venter også nr 2, har en gutt på 1 år som skal begynne i bakkehavnbhg til høsten. Hadde fuglemyra på 1 valget. Bor i kranveien, hadde vært kjekt og møttest og blitt kjent med noen som bor i nærområde.

 

Vi hadde fresten barselgruppe i fjor? Så da er det relativt nytt at de har kuttet ut med det? Men de som kom på min barselgruppe bodde på skullerud, og ingen virket særlig intr i og ha kontakt. Har hatt en fantastisk år med herlige BIM jenter istedet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at vi er flere! Vi ordner et treff i august, så kan vi jo bli litt kjent før babyene kommer og:)

 

Da jeg fikk forrigemann satt helsestasjonen sammen barselgrupper utifra hvor man bodde og at man fikk barn på samme tid. Nå innkaller de visst bare mange til felles fysioterapitime, men de som kommer kan være fra hele bydelen. Jeg synes det er best å ha noen å trille med/besøke/finne på ting med som er i nærheten. Er jo litt enklere da:) Og bydel Østensjø er jo ganske stor.

 

Vil du lage en facebookgruppe? Jeg er i alle fall på facebook. Kan sende deg en PM med fullt navn og telefonnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget en facebookgruppe for oss jeg! Den heter "Oppsaljenter med termin oktober 2010". Laget den lukket slik at jeg må godkjenne dere etterhvert. På den måten kan ikke hvem som helst se hva vi skriver:) Meld dere inn:)

 

Gleder meg til å bli kjent med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, setter de ikke opp barselgrupper i bydelen? Hvorfor det? Det kan da ikke være så stor jobb..

Jeg er litt den sjenerte typen, og syntes det var så fint å bli plassert i en gruppe sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:)

Har ikke vært her inne på forumet på leeenge. Men jeg er med på treff altså:) det blir gøy å treffe dere.

Jeg har prøvd å finne den gruppen på facebook, men finner den ikke. Må man kanskje inviteres dit?

 

Ha en strålende helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelige greier. Prøvde gruppa på min mann og min svigerfar, Svigerfar kom inn med en gang, men mannen min fant den ikke... Ja,ja, skal ikke være lett.

Nå har jeg i alle fall slettet den gamle gruppa, og laget en ny som foreløpig er åpen. Den heter Oppsaljenter med termin i oktober 2010. Håper det virker nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... finn den fortsatt ikkje. sender deg en PM med navnet mitt... kanskje du finn meg på facebook og kan invitere meg til gruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner den fremdeles ikke jeg heller...hmm. Men kanskje du inviterer meg på FB? sender deg en PM med navnet jeg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ikke på Facebook for tiden; men jeg er gjerne med på treff i August : ). Jeg synes også at det er best og mest praktisk å trille med noen i nærheten, og speiselt med tanke på at det kommer til å være vinter de første mnd. og kanskje ikke alltid like lett å gå så langt. Men jeg er glad i å gå turer, og håper at ikke vinteren blir like streng som den som var. Gleder meg til å treffe dere : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja, det er fremdeles aktivt, men det er bare to av oss som har møttes så langt. Vi må prøve å finne en ny møtedag snart, for nå nærmer det seg jo virkelig at de små kommer:) Det er opprettet en fb-side for de som er der, så det er bare å melde seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at vi er flere:) Passer det å treffes tirsdag 14. kl 20? Bare et forslag:) Tenker at Røde Hatt er et greit sted å møtes siden vi som har hatt litt kontakt før bor på Oppsal alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har termin 26.oktober og venter også nummer to. Jeg er 31 år, og vi flytta fra Grunerløkka til Ulsrud i april i år. Jeg hadde også en flott barselgruppe forrige gang og ble litt skuffet over å høre at dette ikke blir arrangert fra helsestasjonen her. Jeg er på facebook, men veldig lite aktiv der, sendte en forespørsel om å være med i gruppa nå i kveld. Det hadde vært hyggelig å møte andre mammaer i nabolaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...