liljamin Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Fredag fjerde juni kom jenta mi til verden. Jeg var da 12 dager over termin, og ble satt i gang. Siden jeg har tatt keisersnitt tidligere fikk jeg ikke modningstabletter, men det ble satt inn ballongkateter(?). Den skulle falle ut av seg selv når jeg hadde tre cm. åpning. Det tok litt tid før ballongen datt ut. Ballongen ble satt inn 0800, først kl 13 datt den ut. Da ble det fortgang i sakene. Legen tok vannet mitt og hvis jeg ikke hadde fått egne rier etter en time skulle de sette på drypp. Jeg fikk svake rier, men det var ikke sterke nok, så de satte drypp. På en time gikk jeg i fra 4 cm til 10 cm. Det var heftig! Fikk heldigvis epidural og god hjelp av lystgass. Jenta mi reagerte på pressriene derfor måtte hun tas med sugekopp etter 14 minutter med pressrier. Det var bare godt å endelig kunne presse, selv om det var litt skummelt. Det verste med hele fødselen var følelsen av å kjenne babyen komme lenger og lenger ned i bekkenet.Legen klippet meg så jeg mistet endel blod, fikk derfor ikke være på barselhotellet, men måtte på føden. Nå koser vi oss alle fire hjemme og jeg er lykkelig og glad over at alt gikk så fint :-) Jeg skal ikke lyve. Det gjør vondt som bare F....Men, når jeg ser på den skjønne jenta mi som ligger ved min side, ER det verdt alt strevet! Jeg ønsker dere alle lykke til videre! :-)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 gratulerer! kos deg masse med tulla!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Gratulerer så masse, å lykke til på ferden!!<3
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Gratulerer så masse! Kos deg med tulla. klem.
nr13imagen Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 gratulerer så mye.. enig med deg, vondt men verdt det ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå