Gå til innhold

Min søster er gal.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har virkelig problemer. Når naboene klipper plenen eller prater høylydt eksploderer hun og brøler til dem. Hvis naboens katter tisser i hennes busker truer hun med å drepe dem. Hun har også lagt seg etter alle på jobben og kommer med smakløse kommentarer til folk. Hun vasker aldri opp, rydder aldri, det stinker i huset hennes.Hun er pilleavhengig og har en lege som skriver ut i hytt i pine 'ved behov'.

I tillegg har jeg en ørliten mistanke om at hun forgriper seg på sønnen sin.(hun har to barn). Tror hun bruker ham for å oppnå egen seksuell lyst.

hun kjøper aldri noe nytt til barna, alle pengene bruker hun opp på McDonald's mat og fastfood til seg selv mens barna spiser fiskepinner, tomatsuppe ol. Hun er også helt ekstrem i å skrive inn elektroniske brev til lommelegen.no der hun legger ut som alle sine innbilte lidelser(ja, hun er hypokonder). Er sikker på at hun bruker er par tusenlapper i måneden bare pga det! Har lenge tenkt på å skrive inn til lommelegens psykiater om henne, om hvilken behandling hun kan få, mistanker om diagnose ol. Kanskje kan de spore adressen hennes opp siden hun er såpass aktiv der inne? Jeg og mannen skal ha barna hennes med oss til Danmark i en uke, skal prøve å snike meg litt innpå temaet til nevøen min da...

Huff...

Noensom kjenner til personer med lignende forstyrrelser? Barnefar er ute av bildet for lenge siden. Han bor i utlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at du ikke gjør noe? Jeg er rystet over at du, som er frisk og pårørende, ikke har kontaktet barnevernet for lenge siden når du mistenker seksuelle overgrep. Helt ubegripelig!

Skrevet

Oi, hun er gal.

Høres ut som en blanding av borderliner og ADHD.

Skrevet

Dersom dette er sant bør du SNAREST ta kontakt med barnevernet, samt kommuneoverlegen !!

Du deltar i overgrep (når man vet, men ikke gjør noe)

Skrevet

Søster eller ikke, dette er absolutt en sak for barnevernet! Fy faen for et kvinnfolk! Jeg hadde ikke kunnet sove godt om natta om jeg visste at nevøen min kanskje ble misbrukt og at hun mishandlet ungene sine psykisk sånn som det.

Stakkar barn...

Skrevet

Du skal snike deg innpå temaet? Du skal altså vente og la gutten bli misbrukt sånn at timingen blir riktig for deg? Du er faktisk like kriminell som din søster som ikke gjør noe for å stoppe dette! Det er ikke bare din søster som er gal!

Skrevet

Hi her. Jeg har tatt kontakt med barnevernet og de sa de skulle ta kontakt med henne, noe de enda ikke har gjort. Dette er 4-5 måneder siden.

Skrevet

Sa du til dem at du mistenker seksuelle overgrep?

Skrevet

Ja. Hun har nettopp flyttet og de har fått ny adresse og informasjon. De kan jo ha pratet med henne men da tror jeg hun hadde kjeftet meg huden full og eksplodert i raseri. Oppga navn på meg selv jeg, nemlig. Om BV har fortalt hvem som har ringt inn da.

Hi

Skrevet

Jeg synes det er trist at du har slike sterke følelser for det som foregår hos din søster, uten å på noe tidspunkt gripe inn. Mener du oppriktig at hun er sinnslidende og sannsynlig misbruker din nevø, er det vel i alles interesse å gjøre to ting: ringe politiet/lege og få henne fremstilt til en tvungen legeundersøkelse, samt melding til barnevernet.

Det er nesten verre å være klar over slike forhold og ikke handle, enn det er å være sinnslidende til en slik grad at man handler på tvers av hva man ville gjort i frisk tilstand. Er hun alvorlig syk, er hun mulig så ukritisk og grenseløs at hun selv ikke ser hva hun gjør. Hva er din unnskyldning for å tillate at dette fortsetter?

Vennlig hilsen

Skrevet

Du må kontakte dem igjen og presse på. Kontakt politi, lege eller senter for misbrukte barn. Du er guttens tante, gjør alt du kan for å hjelpe ham!

Skrevet

hvordan kan du være sikker på at BV ikk ehar kontaktet din søster? de kan ikke fortelle deg om de har gjort det eller ikke, og antagelig vil heller ikke din søster fortelle deg det dersom de har kontaktet henne.

Skrevet

Hvilken barnehage/skole går nevøen din på, hvilken helsestasjon hører han til?

Du tar selvfølgelig kontakt med flere mennesker, sier du er bekymret og sørger for at flere (med litt kompetanse og tyngde bak annmeldelsen) leverer bekymringsmelding til barnevernet.

Du ringer også barnevernet og purrer, sier du ikke kan se at noe har skjedd, at både oppfølging, kosthold osv er like bekymringsfullt som før og ikke minst at du mistenker seksuelt misbruk. Sørg for at de lager en hastesak og at de kontakter skole/barnehage.

Du gir deg ikke på dette før du der at noe skjer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...