Gå til innhold

ENDELIG er streiken over!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og lærerne kan snart gå ut i en tomåneders sommerferie.

Skrevet

Hiv deg på skolebenken og bli lærer selv da vel, om du er så misunnelig!!!

Skrevet

Vi "sutrete sympatiløse mennesker" har en jobb vi må gå på, og det har til tider vært umulig. Hva med de som har egen bedrift og som har kommet i store økonimiske problemer pga streiken? Greit at dere vil ramme arbeidsgiver, men skulle ønske dere streikende kunne uttrykke bittelitt sympati tilbake til oss som har fått store problemer pga streiken.

Var at dette verdt 6-700 kr mer per måned (minus skatt).

Skrevet

Har nok sittet ganse mye lengr epå skolebenken enn dere lærere har. Tjener mer og jobber desto mer, misunner dere overhodet ikke. Men fatter ikke hvorfor dere sutrer så fryktelig mye over lønn og arbeidstider. Kjapp, enkel, utdannelse og mye fri.

Skrevet

Hvor jobber de lærnerne som har 2mnd. ferie? Jeg har "bare" 4 uker

Skrevet

4 uker ferie og 4 uker avspasering, ikke gjør deg dummere enn du er.

Det er mange som gjerne skulle kunne tatt ut all avspasering på sommeren...

Skrevet

Ja, det var verdt minimun 71oo kr mer i ÅRET!!! Ikke mnd...

Skrevet

Det er vel ingen som gjø seg dummere enn de er. Det er jo slik det er..

Jeg blir så forbanna når noen tror at læreryrket kun består av lette dager og masse ferie.

Prøv for søren å være lærer et år da, så vil du se hvor enkelt det er!!!

Vi jobber lange dager.

Forberedelse

Etterarbeid

Rapporter

Møter ( teammøter, trinnmøter, seksjonsmøter, fellesmøter, kollegaveiledning og maaaange flere møter)

Leksehjelp

Iop-skriving

Foreldrekontakt

Foreldresamtaler ( feller og individuelt)

Rette prøver, heldagsprøver, nasjonale prøver osv osv

Ta inn skrivebøker. Rette og gi kommentarer

Underveisvurdering. Krever jevnlig samtale med hver eneste elev i klassen. En gang i uka.

Lage ukeplaner, både felles og individuelle

Og mere til..

Og dette klarer ikek jeg å gjøre i de timene jeg er pålagt å være på jobb.

Dvs med undervisning og den tiden vi er bundet til å være på jobb, så da må jeg jo jobbe kvelder, helger og det som dere kaller ferie( eks høstferie).

Og det er nettopp derfor vi har avspasering.

Men det er veldig få som skjønner dette..Og det synes jeg er trist..

Vi har verdens beste jobb, men det hadde vært kjekt å ikke bare bli møtt med den holdningen at vi får mer enn vi fortjener og masse pes!!

Skrevet

Det er faktisk nok av oss med andre yrker som også har lange dager. Samtidig kjenner jeg lærere som langt fra har så lite fritid som mange av dere later som. Det vil sikkert variere etter hvor lang erfaring man har, og hvor grundig man forbereder seg. Men det er interessant å legge merke til at lærere ikke akkurat er de som er mest tilbakeholdne når det gjelder ymse aktiviteter utenom læreryrket. Ikke noe galt i det, men det blir galt når det samtidig påstås at de jobber så mye at alle de ekstra friukene og -dagene bare er for avspasering å regne.

Skrevet

Jeg har full respekt for at dere har en viktig jobb og jobber mer enn det "almuen" gjerne tror, for svigerforeldrene mine var begge 2 lærere.

MEN, jeg vil gjerne at ansatte i den offentlige sektoren også respekterer at etter 6 års høyere utdannelse og med en jobb i mannsdominert bransje i privat sektor, så jobber jeg ca. 10 per per dag uten betalt overtid, har dårligere stillingsvern (mye lettere å sparke folk i privat enn offentlig sektor) og dårligere pensjonsordning enn en lærer har. Og råere arbeidsforhold (du ble vel ikke presset ut av jobben din når du ble gravid? for jeg ble det). Jeg må ha pc og mobil med meg på ferie om om helgene, i tilfelle noe skjer, og jobber som regel hjemmefra når jeg er syk i stede for å ligge i sengen. Jeg tjener ikke godt bare for moros skyld, det kommer krav/forventninger som ikke alltid er lett å innfri i hverdagen.

Jeg synes det er dumt at man ikke ser en verdi i gode arbeidsforhold, stillingsvern og gunstige pensjonsordninger når man vurderer yrkesgrupper mot hverandre (hvis man først må det).

Jeg har tatt et valg, som innebærer at jeg har meget god lønn, men ikke alltid attraktiv arbeidsforhold. Ingen kvinne blir tvunget inn i læreryrket, du kunne også blitt økonom eller ingeniør.

Skrevet

14:44

Er det meningen at vi skal synes synd på deg nå? Du har selv valgt det, og ikke kom her og påstå at du ikke visste hvordan det var når du tok utdannelsen!

Skrevet

Nei, jeg ante virkelig ikke at lærerjobben innebar så mye arbeid.

Og det tror jeg ikke så mange lærerstudenter vet.

Yrket har endret seg mye de siste årene. Vi har fått mye mer å gjøre..

Mer bundet tid osv..

Det er greit nok. Jeg stortrives i jobben min, men jeg synes det er trist at læreryrket er det yrket som folk flest tror de kan gjøre bedre enn lærerne og at de ikke unner dem lønna si..At folk ikke skjønner at vi bedriver enormt med overtidsarbeid som vi ikke får lov å ta ut i lønn og at vi derfor har fast avspasering flere ganger i året.

Andre yrker som har så mye overtid lar ofte arbeidstakeren velge om de vil ha lønn eller fri for overtidsarbeidet sitt...

Jeg ønsker høyere lønn for sosionomer, vernepleier, førskolepedagoger, vaskepersonell, renholdspersonell osvosv..

Men jeg tror ikke det er gjensidig og det synes jeg er trist...

14.44

Skrevet

Ja noen lærere, de pliktoppfylne, gjør alt dette, men mange jobber nok ikke mange timene mer enn 37.5-40 timer uka, som ellers er vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...