Gå til innhold

Nav tar knekken på meg altså!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå er det 2 1/2 år siden jeg søkte om bidrag første gang, og enda har de ikke klart å gjøre det riktig.

Nå ringte jeg, igjen, og han jeg snakket med først var sååå hyggelig! Forsto hva jeg mente, at det var fortvilende osv osv, og skulle sette meg over til bidragsteamet, fordi "dette må vi få ryddet opp i", som han så pent sa.

Jeg fikk snakke med ei dame, og forklarte hele regla igjen... etter lass med forklaringer får jeg beskjed om at "desverre, jeg må nok sette deg over til en annen saksbehandler" (hun var utenlandsk og forsto sikker ikke så mye av hva jeg sa)

Men tror dere saksbehandleren jeg skulle få snakke med var der da???

Jeg blir så sliten, lei, frustrert, fortvilt...alt på en gang!!!!

Måtte bare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit åssen du har det, har krangla myyye med nav de siste 5 åra!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jammen, jammen, jammen..... JEG kan ikke matematikk engang, men dette er enkelt regnestykke som de burde klare. Jeg har regnet det ut, men de klarer ikke??

5 år?? Hvordan holder du ut? Dette er jo ikke innvikla engang, jeg kan ikke fatte hvordan de som har "vanskelige" saker klarer seg gjennom dette.

Skrevet

Det høres helt sykt ut! NAV må virkelig skjerpe seg.

Jeg tror jeg ville ringt dem tilbake i dag og bedt om å få snakke med sjefen på bidragsteamet eller NAV kontoret. Si hvordan saken er til sjefen og krev å få et svar innen en frist om han/hun ikke kan gi deg noe svar. Det ville jeg gjort (selv om jeg vet det er lettere sagt enn gjort!).

Klem

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er nok lettere sagt enn gjort.

Jeg har sendt klage på hvert vedtak de har fattet, fordi de har gjort det feil. Enkelt å greit. De har ikke tatt hensyn til at jeg tar skole, og har derfor bestemt at jeg skylder bf masse penger. Nå har jeg fått vedtak på at det er "greit" at jeg går skole og at bf derfor skal betale mer, men de har ikke tatt hensyn til når jeg faktisk begynte på skolen. Jeg har allerede betalt tilbake masse penger til han fordi NAV sier at det ikke spiller noen rolle at jeg klager....

og når jeg ringer får jeg aldri snakke med rette vedkommende, fordi de ikke er der. Det er en hard kamp å ta, altså.

Hver gang jeg har sendt klage har jeg sendt til nav lokalt, nav innkreving og nav forvaltning. Alikevel fikk jeg nå svar i juni, på en klage jeg sendte i september. Og de mener fristen er overholdt?! Det er for drøyt.

Skrevet

Om NAV er det bare èn ting å si; Helvetes NAV!

Lykke til, håper det ordner seg! Driver og krangler med NAV selv om dagen...blærk..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg blir matt... skjønner at det sikkert er vanskelig og alt det der, men give me a break! Nå er det litt for lenge siden til at de skal kunne skylde på dette med at alt er nytt

Håper det ordner seg for deg også! :)

Skrevet

Ja, man skulle jo tro det...Jeg tror faktisk at samtlige av NAVs ansatte burde gå på jobbtreningskurs, hos NAV, for makan til surrehuer skal man lete lenge etter!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det gikk! Jeg fikk hjelp! Alt orndet seg :D :D :D

LYKKE!!!!!

Skrevet

Tror dessverre det bare er 2 ting som hjelper.

Prøv det første alternativet først:

Ring og be om et møte med saksbehandler. Ikke gi deg før du har alt på plass i møtet. Ta med alle relevante papirer

Fungerer ikke det: Lever inn klage.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joda, men de ørten tusen gangene jeg har bedt om det har aldri vedkommende vært tilstede, og gud forby at de kan booke en time for en annen..

men altså, det løste seg. For første gang på 2 1/2 år har jeg følt at det jeg har sagt har gått inn.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...