Gå til innhold

Huff, nå er jeg flau!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag tidlig når jeg våkna kom jeg meg på bade.

i det jeg lukka døra rant det mellom beina.

Jeg ringte JM for å høre om det kunne være fostervann eller urin, og hun mente jeg skulle oppføre meg som at det var vannet, og hun ba meg legge meg ned og ringe føden.

Det gjorde jeg, og de sendte inn en ambulanse siden hodet ikke er festa og jeg da ikke kan gå noe.

Kom inn på sykehuset og de målte rier og hjerterytme, tok UL og GU, og det var ingen tegn til vannavgang.

Kan tro jeg føler meg dum. Ambulanse og styr til ingenting!!

Men på den andre siden så er det jo bedre å skjekke en gang for mye!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du gjorde det rette! Bedre å sjekke en gang for mye. Tur med ambulanse fikk du og ;)

Skrevet

:)

Som hu andre sier , bedre en gang for mye enn for lite :)

du er sikkert ikke den første eller den siste det skjer med.

Ha en fin dag.

Skrevet

Ja du gjorde det rette, absolutt :-) Du fikk litt trening da i det minste :-) Tror ikke du er den eneste som har hatt en slik ærfaring. Og hvis du hadde vært i fødsel så måtte du ha gjort akkurat det du gjorde, og hvor mange er det vel ikke som vanker inn og ut av føden en god del ganger før de faktisk er igang....!

Har selv vært inne til fullsjekk fordi jeg hadde lite liv og noe nedpress som de sjekka om var begynnende rier. Følte meg litt teit akkurat i øyeblikket jeg også, men herregud. Jeg fikk virkelig full sjekk jeg også.

Og jenta har vel aldri vært så aktiv som under den sjekken heller.... Selvfølgelig. Og GU, "nei, her er det ingen åpning overhodet!" Hehe.

Men jeg tok ivertfall til meg det som er viktig, og det var jo det at alt var bra! :-)

Så du får tenke på det :-) Alt er vertfall bra med deg og den lille :-) Det er det viktigste! Og som sagt de på føden har helt sikkert opplevd dette flere ganger.

Og fortsatt husk det du selv skriver: bedre med èn gang for mye enn èn for lite :-)

Skrevet

åh, tusen takk dere!! :)

Fint dere ikke syns det var helt på jorde gjort av meg! ;)

Skrevet

Vet hvordan du føler det :-/

Jeg venter nr 3 og har allerede vært en tur på føden med falske rier/masrier. Føler liksom a jeg burde vite forskjellen som 3-gangs, men akk nei....

Er tross alt bedre med en bomtur, enn at noe skal gå galt!

Skrevet

men hva var det som rant da?

Så klart gjorde du det riktige, du ringte jordmor, og gjorde det hun sa.. ikke noe å være flau over det.

:-)

Skrevet

Hva som rant er et mysterium! :P

Jeg tenkte kanskje det var urin som har samla seg inni skjeden i løpet av natta. At det har rent inn på en måte, men det var veldig mye, så kan ikke være det.

Dessuten var det heeelt blankt (urinen min er nesten brun på morgenen nå) :P Og det lukta ingenting.

Skrevet

Beklager, men jeg blir dritforbanna på sykehuset ditt jeg. Det der skjedde meg også med første. Og ble sendt på sykehuset og fikk beskjed om at det var ikke vannet. Men meg la de på overvåkning da. Fikk beskjed om å ligge, men hver gang jeg var ute å gikk så rant det noe jævlig. Tok dem 12 timer å finne ut at det var vannet. Det visste seg at det var øvre vannavgang. Men hvis det ikke renner lenger hos deg så er det ikke det da, men poenget er at sykehuset hos meg skulle egentlig sende meg hjem dagen etter. Hadde de hatt mer å gjøre hadde de sikkert sendt meg hjem samme dag. Jeg fikk rier etterhvert utover dagen da. Ikke for å skremme deg, men du skal IKKE føle deg dum. Sykehusene kan faktisk ta feil de å.

Skrevet

Urin samler seg ikke i skjeden, den kommer fra et helt annet sted :P

var enten urin eller tyyyynn utflod tenker jeg : )

Skrevet

Cleo- renner ikke hos meg lenger, så jeg får bare stole på at de har rett!! :)

Og utflod kan det ikke være, for det var mye.. Hele trusa var klissvåt, og jeg kjente det rant fra skjeden!

Så min teori er at jeg har tissa iløået av natta, så har noe rent inn i skjeden... Vet ikke om det er mulig jeg da men! :P

Skrevet

kjenner meg meget godt igjen !! i natt våkna jeg av at jeg måtte sånn på toalettet.. satt meg ned, å det bare rant og rant.. tørka meg, men da rant det enda mer.. etter å ha sittet slik i nesten 3 min, bestemte jeg meg for å legge meg ned i senga, å ringe føden. fikk beskjed om å komme ned for en sjekk, for det kunne høres ut som om det var vannet som var gått.. vekket sambo, som begynte å stresse med å ringe etter barnevakt til 6 åringen i huset.. kom på sykehuset, sjekka rier å mini sin hjerterytme.. legen spurte hva som hadde skjedd, å jeg forklarte. ja, det er nok vannet som er gått da sier hun. men neeeeeei da!! jeg ble rett å slett drit flau!! men, fikk en full sjekk ut av det hele. mini ligger klar nedi der, rieene slo ut på maskinen, men ikke sterke nok, så ble bare sendt hjem igjen. ( 36 uker i dag) håper ting skjer snart vertfall.. orker ikke flere falske turer til føden..

Skrevet

minitromsø: fint at det ikke bare er meg! hehe..

Jeg skal i bryllup på fredag, så vil ha med meg det før noe skjer!

Håper du slipper flere falske alarmer.. At neste gang no skjer så skjer det på ånkli!:P

Skrevet

Hei marihøne.

Fosterhinnrn består visst av flere lag og det kan ha vært et som sprakk slik at en ansamling væske der randt ut. Var slik fødselen startet på meg sist i alle fall, med delvis vannavgsng. Uansett så gjorde du absolutt det rette med å ringe og reise inn for en sjekk. Det ser du jo også av hvor alvorlig de tok deg på føden :)

Lykke til!

Skrevet

Å.. Det visste jeg ikke Babyluren! Man lærer så lenge man lever ;)

Men hvor lang tid tok det fra det begynte å lekke til riene og sånt kom hos deg da?

Tusen takk, og lykke til til deg og! :)

Skrevet

Jeg var i gang da hinnen delvis sprakk. Jeg våknet av at det rant masse (etter min målestokk) vann, men det stoppet opp etter det, men da var riene i gang såvidt og noen timer etter var babyen ute. Det var føden som forklarte meg dette med hinnene og væskeansamlinger i alle fall, for om det er hele hinnen som sprekker så renner visst vannet mer eller mindre kontinuerlig.

Lærer så lenge man lever ja. Har jo vært gjennom dette en gang før, men føler meg fortsatt som en novise på feltet. Moro å lese alle de ulike erfaringene. Med så mange forskjellige opplevelser hvordan kan man bli utlært da?

Uansett, du får knipe igjen så den lille holder seg inne så lenge som mulig.

; )

Skrevet

Har vært igjennom dette en gang før jeg og, men det er 6 år siden, så føler meg som en førstegangsfødende!! ;)

Men uansett, da tok de vannet mitt, så dette med vannavgang er jeg helt blank på! :)

Skrevet

er 6 år siden jeg og fikk sist.. den gang gikk vannet først. men da kom det bare *dråpe vis* kom på sykehuset, tok alle tester, men de mente at det ikke var vannet. hadde heldigvis time på sykehuset dagen derpå, å da fikk jeg vite at jo, det var vist vannet mitt som var gått, men at de ikke ringte å ga beskjed pga den timen. så de kan faktisk ta feil, selv om de er faglærte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...