Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig ett hentesett? Blir helt stressa når jeg ser at det skal være med ett hentesett på sykehuset, men når jeg prøver finne en butikk som selger det, er det ingen?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er dei klæra du selv velger ut at babyen skal ha på seg når dere kommer ut fra sjukehuset.

Skrevet

det er ofte et hjemmestrikka sett som du har på baby når dere drar fra sykehuset :) trenger ikke være hjemmestrikka da, kan like godt kjøpe noe sommer klær :) eller vente å se om dere får noe i barselgave.

Skrevet

He he :-) Ikke vær stressa, du bestemmer helt selv hva du vil skal være hentesettet. Min kjære mamma holder på å strikke hentesett til meg, men som jeg mistenkte, ble hun ikke ferdig før hun reiste på ferie i går. Så i dag har jeg vært og kjøpt en liten dress og lue til gutten som jeg tar med på sykehuset :-)

Skrevet

Nei er ikke så mange som selger hentesett har jeg selv erfart.

Kjøpte selv på cubus en hvit body str.50 med blondekant og en hvit liten babyhue i bombull og så har jeg fra før av en hvit sparkebuske som har vært minimalt brukt tidligere som er veldig pen og med sølv mønster på brystet på. Trenger ingen jakke nå da vi er i juni og babyen skal ligge i vogna på vei hjem uansett. Fin skal han bli fordet om :D

Tradisjonelt er vel hentesett en jakke, sparkebuske, lue og sokker som matcher. Og som er litt "ekstra" pent til babyens første tur hjem :) Finklær på godt norsk!

Skrevet

De klærne du har på babyen når du reiser hjem med han/ henne. Kan være hva som helst. Klær til babyen med andre ord :-)

Skrevet

Det er mange som ordner et litt spesielt slikt hentesett til babyen sin. Vet om flere som har bestilt hjemmestrikkede kjoler osv...

Men siden jeg har termin 31.juli(og strikkede klær kanskje blir litt varmt da) har jeg bare kjøpt en liten søt kjole på H&M med passende strømpebukse og liten jakke. Men det er mange som bare velger en fin sparkebukse eller for den del bare body og bukse utenpå. Du bestemmer selv hva du vil hente hjem babyen i :-) Blir sikkert så fin at.

Du kan jo forresten ta et søk på hentesett på nettet, så ser du litt forskjellige varianter. Men velg det du liker best selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...