Gå til innhold

Hvor viktig er det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt meg inn i vektklubb.no nå.

Der står det at jeg skal spise så og så mange kallorier til frokost, lunsj, mellommåltid og middag.

Men hvor viktig er det egentlig å spise på den måten?

Så lenge kallorimengden pr dag er det dem annbefaler?

Jeg spiser frokost, lunsj og middag pluss noen små mellommåltider i løpet av dagen, så jeg holder forbrenningen oppe. Men det er fordelingen jeg synes er litt vanskelig.

Og når på dagen burde jeg spise det siste måltidet?

Jeg har en tendens til å spise middag sent, type 21.00...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det sies at man ikke skal spise etter 20.00

Skrevet

Ok takk for svar, da skal jeg skjerpe meg på det!

Skrevet

Kallorier faktisk...

Skrevet

Det er bare tull at man legger på seg av å spise sent, det er totalmengden i løpet av dagen som er det viktigste (selvom det er lurt med flere små måltider i løpet av dagen, heller enn få store).

Skrevet

det er viktig å spise som det står, det gjelder også sammensetningen av måltidene. Så både sammensetningen og antall måltider er viktig, det er for å øke forbrenningen. Dette gjelder jo spesielt når man skal ned i vekt,er litt mindre viktig hvis man er normal vektig.Og middag kl 21 er for sent til daglig, blir mye for kroppen å fordøye når du ligger stille og sover.

Skrevet

Det vil utgjøre helt minimal forskjell om du spiser dine f.eks 1400 kcal i sjokolade midt på natta eller spredt på knekkebrød med magerpålegg fjorten ganger for dag.

Forutsatt at du holder kaloritallet jevnt. For de fleste vil dette være betydelig lettere om de spiser lite og ofte, siden det vil stagge sultfølelsen.

Skrevet

Spis når du er sulten, er ikke mer hokus pokkus enn det. Det er det totale antall kalorier som teller, ikke når på døgnet de inntas.

Skrevet

Så lenge du prøver å få i deg noe ganske jevnt (f.eks hver 3-4 time) for å holde forbrenningen oppe, så er det bra. Jeg er enig med de andre i at det er det totalte kaloriinntaket pr. dag som teller, og at du holder det stabilt lavt over tid. Du kan helt klart slanke deg ved å spise en sjokolade om dagen og droppe mat, men hvor sunt det er er jo en annen diskusjon. Du vil oppleve at du får mer energi av å spise små, men mange måltider, men dette kan du jobbe med over tid. Du vil fremdeles gå ned selv om du gjør det som du gjør. Det viktigste er kanskje å komme i gang, og få mer motivasjon av at du ser vekttap:-)

Lykke til :-)

Skrevet

HI her.

Tusen takk for svar alle sammen! :-)

Jeg er påpasselig med å spise rett mengde karbohydrater, fett og proteiner. Problemet er bare å spise rett mengde kalorier til "rett" tid. Står det middag, så "skal" liksom den spiser mellom 16-18 f.eks., mens jeg ofte spiser senere enn det.

Men nå har jeg blitt litt klokere, så tusen takk!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...