Gå til innhold

Som vanlig, enda et familierelatert problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har det blitt mye drama i familien vår. En person liker ikke en annen osv...

Siste nytt nå er at min mor, som da er bestemor til mitt barn, er lei seg for at samboeren til faren min kaller seg for mormor.

Jeg har ikke tenkt over dette før hun sa til meg i går. Jeg har jo gitt samboeren til far lov til at hun kan kalle seg for dette.

Jeg ville at min mor skulle være bestemor for jeg har aldri hatt noe mormor og morfar så jeg har ikke noe forhold til det, men jeg ser jo nå feilen i det nå. Samboeren til far er jo ikke min mor så alt blir jo feil, og jeg ville at pappa skulle være bestefar, men siden hans samboer er mormor så ville han nå plutselig være morfar... Det er jo ikke sånn det skulle bli. Han skulle være bestefar fordi han er min far av kjøtt og blod sånn som mamma er bestemor.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Jeg må jo få sagt til henne på en eller annen måte.

Jeg vil at mamma skal bli fornøyd for hun tror at jeg vil at dattra mi skal ha mer kontakt med sin "morfar og mormor", selvom dette ikke stemmer. (det er selvfølgelig mye mer som ligger bak dette, men det blir for mye å skrive om hle barndommen min her. heh)

Selvom dette kanskje er et lite problem er det ganske stort for meg. Jeg er veldig konfrontasjonssky og da spesielt overfor pappa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gi far sin samboer et "kallenavn" som verken er bestemor eller mormor? Vår sønn kaller sin "stebestemor" for mimmi, det er jo mange som sier det i stedet for mormor, men det er jo ikke mormor.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Det har jo litt å si om han/hun allerede er vant til å kalle familiemedlemmene bestemte titler.

Hvis barnet er så lite at det foreløpig ikke spiller noen rolle, så kan du jo si noe direkte til fars samboer hvis det er lettere? Si det som det er, at det blir litt sårt og "feil" for din mor at en annen får den tittelen?

Nei, jeg vet ikke, skjønner at dette er vanskelig. Sånn i utgangspunktet er det jo ikke titlene som spiller noen rolle, men det at barnet har flere omsorgspersoner som er glad i det.

Skrevet

Barnet er bare 4 mnd.

Hun kan bli kalt for mimmi, men bør jeg da si at hun kan hete mimmi eller skal jeg bare begynne å kalle henne for det å håpe at mormor ikke blir brukt?

Setter virkelig pris på svar. Er ikke så mange jeg har å snakke med og samboer har nok med sin skrudde del av familien (der ble hans mor sur fordi hun ble farmor. Er det mulig... hehhe).

Skrevet

hva med å bare legge frem litt forsiktig at du har tenkt over dette med besteforeldre og hvem som skal kalles hva for å unngå forvirring for barnet. siden barnet har 3typer besteforeldre (mors, fars og ste) så er det best om de kalles for sine repektive titler. fars foreldre er farmor og farfar, mors foreldre er mormor og morfar. stebesteforeldre kan gjerne være besten, besta, mommo eller mimmi. eller rett og slett bare bestemor og bestefar;)

et lite forslag bare: faren din og stemoren din er enten bestemor og bestefar eller morfar og mimmi.

hvilke tiltler man føler mest for er jo hva en gjør det til selv. er jo mennesket bak tittelen som betyr noe, ikke selve tittelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...