Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Jeg skal kjøpe ammepute NÅ siden jeg har blitt avhengig av å fylle senga med puter når jeg skal sove. Fikk tips om å bruke ammepute mellom knærne/anklene. Vanlige puter er for korte. Har heller ikke sofaen full av puter så tenker at jeg får bruk for den når knøttet kommer. Spørsmålet er: Hvilken pute skal jeg kjøpe? Er så voldsomt mye forskjellig og jeg har ikke snøring... Noen tips?
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 jeg har en fra Babydan m/små kuler inni.Veeeldig god å bruke mens man går gravid, og sikkert etterpå også-når den skal brukes som ammepute;)
WPW Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 For meg var ammepute helt bortkasta ift amming. Så hvis du kan klare deg med vanlige puter i senga anbefaler jeg det. Iallfall ville ikke ammeputa ligge riktig i under baby da jeg ammet, sånn at den bare ble til irritasjon. Vanlige puter til å støtte opp med var mye bedre. Ammeputa hadde liksom en form som absolutt ikke passet. I tillegg rant kulene i puta vekk når vekten av baby ble lagt oppå. Dermed gjorde puta det vanskeligere å amme. Mulig jeg brukte den feil..
Trio? Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har lenge tenkt at det gidder jeg ikke å kjøpe inn. Men så fant jeg en på Boots apoteket som blåses opp og har trekk som kan tas av og vaskes. Den var ikke så veldig dyr heller (mot de andre jeg har sett på) og veldig praktisk når vi skal fly til familie nordpå eller kjøre til familie nordvest. Da er ofte dynen ikke så lett å få fatt i der og da, så å få fram en ammepute fra vesken som blåses kjapt opp var tingen for oss. Ellers ville jeg nok brukt en pute hjemme eller dynen når den er i nærheten.
Løvinna30 Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 jeg kjøpte min på KID, for rundt 200 kr .. Jeg liker ikke de med kuler i, den fra Kid er fin og billig :-) på Rudo (barnevognhuset) kostet det mellom 500-700 for ammepute :-)
bondeknøl Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Jeg vil anbefale deg Babydan, den koster vel rundt 500 kr. Jeg er veldig fornøyd, tror det er sånn de har på sjukehusene også. Men de på Kid/Princess er vel omtrent samma greia, og er sikkert billigere
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2010 Takk for alle svar! Jeg føler at jeg trenger en ammepute, både til meg selv og ammingen så kommer til å kjøpe det. De putene jeg har fra før er for små og flate til dette bruket (liker bare små og flate puter til vanlig så det er det vi har). SKal sjekke ut både Babydan og kid. Er det noen som har erfaring med denne, forresten: http://www.babyplaneten.no/productdetails.php?product=1940 Ser jo fornuftig ut, men har en følgelse av at det kan være bare tull og fullstendig unødvendig mikkmakk også...
bondeknøl Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har ikke slik, men innbiller meg den er kjempegod å ha om natta. Men om den er så pratisk når det kommer til amming vet jeg ikke, ser stor og upraktisk ut.. Sjekk du Babydan du :)
MonaGlisa Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har bestilt fra denne siden: http://ammeputer.com/ Fikk kjempegod service, puta er kjempeflott og prisen er ikke avskrekkende. Bestilte herfra da jeg fikk min første sønn for 12 år siden, og var veldig fornøyd med den. Anbefales!
Bilingüe Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Den fra ammeputer.com ser stor og fin ut. Jeg kjøpte en på Barnas Hus for 2 år siden som det står "to-too" på. Den er litt tjukkere enn standard ammeputer, og ga meg god støtte. Kjekk å ha innimellom, men går fint an å støtte opp med vanlige puter også, hvis man har gode armlener å støtte putene på. Alt ettersom. Anbefaler forøvrig å bytte ammestilling, for å spare både rygg og pupper litt. Kanskje man må bli litt "proff" på amming før man kan klare flere stillinger (hvertfall tok det meg litt tid å få til forskjellige ting), men da kan det være lurt å variere, spesielt mellom å ligge og å sitte
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. juni 2010 Takk for tips! Jeg bestillte fra www.ammeputer.com i går og i dag fikk jeg mail om at puten og ekstratrekket var ferdigsydd! Valgte trekk nr 1 for det var sånn passe søtt for meg. Skal gå og hente den ila helgen så slipper jeg porto også Så langt er jeg superfornøyd og jeg håper at jeg får brukt den slik jeg tenker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå