Arw1 fikk juli-jente:-) Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Holder på å klikke for meg snart, kan jo nesten ikke gå ut av døren uten at en eller annen må si noe om magen min! Bor på en liten plass der alle kjenner alle, og å gå på butikken her er ikke bare, bare. Jeg er ikke så veldig høy, og har ikke noen lang overkropp, så jeg blir stor når jeg er gravid ( er tredje gang). Men at alle må kommentere det, er meget plagsomt! Det vanlige er å få høre" nei herregud, nå er du jammen blitt svær! Er det virkelig 5 uker til termin? er du sikker på at det ikke er tvillinger?! Eller "gud, nå tipper du snart!, du er jo dritsvær!" "Hei tjukka" er også veldig gøy å si til meg. Toppen ble nådd da en dame som jeg bare vet hvem er, men aldri har snakket med, stoppet meg utenfor butikken og sa høyt og tydelig så alle rundt hørte"nei, alvorlig talt, nå sprekker du snart, har aldri sett en så stor mage, nekter å tro at du har så lenge igjen, det går ikke an!" Hva f... skal jeg svare på sånt da?! Tror folk virkelig at jeg har lyst å høre alt dette?! Jeg vet jo veldig godt at magen viser, men den er mye mindre enn med de to andre, og har og fått masse skryt for at den er så fin. Har ikke lagt på meg noen andre steder heller. Merker at jeg unngår folk på butikken nå, og handler mer og mer der folk ikke kjenner meg. Gruer meg rett og slett til skoleavslutningen neste uke, der jeg må vise meg for "alle" Skjønner at de fleste ikke vil noe vondt med kommentarene sine, men de tenker ikke på at jeg har kanskje hørt det samme 20 ganger allerede den dagen...Kjenner at det bygger seg opp hos meg, og snart får sikkert en stakkar på butikken en real utblåsning fra meg!;-) Det var dagens "lille" klage, måtte bare få det ut;-) For all del, jeg tåler at fo
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Hei Arw1, Jeg er enig med deg.. Kjenner meg LEI av alle kommentarene.. ; "Oj, nå er det ikke lenge igjen" (første gang jeg fikk den var det 2,5mnd. igjen) og "Gud, for en stor mage"... osv.. osv.. Tror det må være MANGE der ute UTEN sosiale antenner.. For jeg hadde aldri sagt noe sånt til en gravid dame.. ALDRI! JA, magen er stor - den skal jo bli stor!? Men må det snakkes om hele tiden..? Kan den ikke bare få lov til å være der - uten å få så mye kommentarer?...hihi... Sender deg en klem jeg, fra ei "sår og hormonell" gravid til ei annen
Tulle06ogPrins10 Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Er også dritt lei av alle komentarene. Gud så stor mage du har:...... Du har vel snart temin, nei gitt jeg har 11 uker igjen. Fikk en komentar i går "svirgerdatteren min har termin i morgen og hun er mindre en deg" Flott for henne det.... Jeg er ikke kjempe stor heller. Er 171 cm høy og lagt på meg 5 kilo i uke 28 så så stor er jeg da ikke. Har normal BMI til vanlig. Ok jeg bærer barnet høyt, så magen ligger rett under puppene.
Sagastar Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 LEI? JAAA!!! Men mitt problem er det motsatta, jeg får hele tiden høre "Er du gravid? Men Guuud, vad LITEN du är!!!! (Jeg har lagt på meg 12 kg og føler meg slett ikke liten.) Og ja, jeg venter mitt første barn, og jeg var ganske trent før jeg ble gravid, så magen er ikke stor, men varför maser alle om størrelsen??? Jeg har hørt att "størrelsen ikke har betydelse", men det stemmer slett ikke!?! Men kanskje det ikke var magen man snakket om da ;-) Sender ennå en klem fra ei "sår og hormonell" gravid. :-)
Gajsa Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Åååh, jeg er så hjertens enig!!! Jeg er så glad for at jeg har gått ut i permisjon, for på jobb var det verst, forutenom min egen bestemor da... Fikk kommentar ei stund før påske fra ei på jobb om at jeg var sikker på at det ikke var tvillinger, da var ikke magen særlig stor, og det verste er at hun har tvillinger selv.. Jeg har ligget innenfor noermalen hele veien og det ser slettes ikke ut som jeg skal ha tvillinger, men HAALLOO, det ligger jo en svær baby inni der+++, klart det tar plass!! Jeg kommenterte til samboern min at jeg kunne garantere at jeg kom til å få en kommentar etter påska fra samme dama, vi dro innom Plantasjen på hjemturen, og hvem andre enn henne gikk jeg på. Jeg prøvde å late som jeg ikke så henne, men joda, hun så selvsagt meg.. "Nei guuud hvor du har vokst, nå ser jeg det skikkelig godt, på ansiktet også". Hele resten av hjemturen satt jeg skuffet i bilen og kikket meg i ansiktet for å se om jeg var blitt større.. Har en bestemor som alltid må kommentere, hun er litt unnskyldt siden hun er så gammel, men samtidig så er hun jo et tenkende vesen, så hun kan ikke bare komme med hva som helst. "Herrreeeguud hvor stor du er, er du sikker på det ikke er to der?!"..Standardkommentar altså... Jeg klarte ikke å la vær å gi tilbakemelding om at magen lå innenfor normalen og at den hadde gjort det hele veien. Jeg kommenterte til samboern her for noen uker siden at jeg var så drittlei av kommentarer om magen og av folk som hele tiden spør om det går bra, om jeg er lei osv.. Klart, de som spør om dte gjør det jo bare for at de bryr seg, men når du får spørsmål om det hele tiden blir du drittlei.. Når det gjelder magekommentarer fatter jeg ikke hva folk tenker med!? Jeg har flere ganger tenkt at jeg skulle hatt en skikkelig god kommentar på lager jeg og, så folk skjønner at de ikke bare kan si hva som helst til en bare for at en er gravid... Det er utrolig sårende med alle kommentarene. Selv har jeg alltid hatt store komplekser med kroppen. Jeg hadde bestemt meg for at når jeg nå gikk gravid, skulle jeg prøve å legge dette til side og bare nyte den gravide kroppen. Men med alle de sårende kommentarene er det jammen meg ikke lett... For ikke å snakke om når man er i byen/på butikken etc og INGEN møter blikket ditt lenger, ALLE har blikket festet på magen, jeg har så lyst til å si noe da, for jeg ser det jo VELDIG godt!!
lille_vims Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Har hørt alle de kommentarene du har fått Arw 1, og fler! Gruer meg til å gå ut døra. Avslutninger og tilstelninger er ett mareritt! Biter tenna sammen, men har mest lyst til å kommentere deres kropp og fasong tilbake.
Elita:) Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Vet akkurat hvordan du har det! "hei tjukka" er kjempemorsomt å si, "sikker på at det ikke er to?" "Nå er du vel kalveferdig snart?" og "Går du ENDA???!" Jada, magen er stor, det er en baby inni der, nei jeg skal ikke kalve, ja jeg går enda, fortsatt to uker til terminen... Har hatt ganske stor mage i tidligere graviditeter og lagt på meg over 15 kg, men denne gangen har jeg bare lagt på meg 9 kg og magen er akkurat på gjennomsnittet.. hjelper ikke det, DIGER er jeg likevel... Kan med handa på hjertet si at jeg aldri har kommentert andres mager på den måten, skjønner ikke at folk ikke kan tenke.. Kan være noe med at jeg var 18 da jeg fikk min førstefødte og fikk så mange "morsomme" kommentarer da, at jeg lærte tidlig å ikke plage andre med sånt
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Jeg slipper heldigvis unna endel slike kommentarer. Synes det sårer mest når mamma og storesøster står å prater sammen om min mage så jeg hører det. Diskuterer hvor stor den er, hvor "ferdig" den er.. DE har ALDRI hatt så stor mage osv osv.. Og ikke minst kommet inn i rommet hvor jeg er, for å så stoppe og le av magen min. Føles aldeles ikke bra:( Men ALT er visst "lov" når man er gravid..
<3Minesmå<3 Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Kjenner meg igjen i aaalt dere sier jenter! hehe. Litt komisk å lese det Men det skjer visst med de fleste tydeligvis En gang ble jeg så sint at jeg tenkte jeg skulle gi en kommentar tilbake til ei jeg vet IKKE er gravid : "Sikker på at du ikke er gravid? Synes du har blitt litt rundere i kantene :p" Men synes kanskje den var litt frekk, så jeg holdt den for meg selv! Heldigvis har vi noe der inne som betyr alt i hele verden for oss! Da kan jeg like gjerne være "svær", "se ut som jeg skal ha tvillinger" ++ osv. Men jeg blir også veldig frustrert. Måtte si fra til mamma en dag. At nå får dere slutte å kommentere magen min (hun og søstra mi). Det gikk kanskje 1 uke, så var visst det glemt igjen Så nå orker jeg ikke bry meg lenger.. 1 uke og 5 dager til termin! Holder ut! :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå