Em`s mamma:) Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 I disse streike tider så lurer jeg på hva folk tjener å hva som er bra lønn.. hva tjener man i barnehage? å hva tjener man i butikker, hva synes dere er bra lønn?
Fire småtroll Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494 Her er tariffen for butikk ihvertfall, med tillegg for ubekvem arbeidstid på kveld og helg blir det en helt ok lønn for en jobb du kan få helt uten utdanning synes jeg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Jeg tjener 135 kr timen. Streiker ikke da, men skulle gjerne gjort det.
Hikken Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Jeg er barnehageassistent i kommunen når jeg ikke er hjemme med barn, og da ligger årslanønna mi på mellom 230 og 240 000 så vidt jeg husker. (Ufaglært, men når jeg blir stor skal jeg bli førskolelærer)
Em`s mamma:) Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2010 noen flere som vil si hva dem tjener.... ?
erteposen + 4 Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Startlønnen for de med samme utdanning som meg, 4+2 år universitet, var 380 000. Da har en gjerne 6-7 år med studielønn, og får ingen overtidsbetaling. Naboen som er ufagler og jobber i industri tjente det samme da vi startet.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Jeg jobber litt ekstra i butikk og bhg innimellom studiene. Tjener ca 130kr timen begge steder (kunne sikkert fått mer, får begynner å bli noen år med butikkjobbing nå). Har ca et halvt år igjen på skulen etter perm, og da forventer jeg en lønn som er betraktelig høyere (om jeg klarer å få en relevant jobb da..)
Tante Gustava Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Sykepleier med full ansiennitet (dvs over 10 år). Tjener nå etter lønnsoppgjøret 367 000. Har dagstilling så får selvsagt ikke ubekvemstillegg ;-)
Musemor med tre søte små Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 433.100 pr. år, 4 år universitets utdannelse. Jobber i administrasjon i det offentlige.
Gjest thricane Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 320 000. det er fastlønn 8-16. overtid osv kommer i tillegg. nå er det kort tid siden jeg utdannet meg, så håper på et lite løft når jeg har nok praksis til å søke om autorisasjon. har høyere utdanning, så er ikke sånn superfornøyd. men helt ok. etter jeg kjørte taxi innså jeg at det finnes kjipere lønn og vilkår enn det.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 8 års ansennitet, jobber i barnehage... har ca 266.000 i årslønn... altfor lite for å ta vare på verdens viktigste skatter!!
Bebés'ilvousplâit Skrevet 21. juni 2010 #12 Skrevet 21. juni 2010 Helsesekretær med 10 års ansiennitet. Har årslønn på 317 000 kr (en smule mer fra høsten av som følge av lønnsoppgjøret ) Jobber i tilknytning til sykehus. Det er vel ikke all verdens, men jeg trives i jobben, og så lenge vi har 2 inntekter i husholdningen, ser jeg ingen grunn til å klage:)
2barns mor Skrevet 21. juni 2010 #14 Skrevet 21. juni 2010 326.000.- ved 10 års ansinnitet. Jobber på privat helsebedrift.
Mammapudding Skrevet 21. juni 2010 #15 Skrevet 21. juni 2010 Har akkurat fått bachelor i økonomi og har snart jobbet i 3 uker som førstekonsulent på nav pensjon. Får 353 900 kr i året, syns det er bra lønn:) Har ikke fått første lønning enda, gleder meg villt
Anna-10 Skrevet 21. juni 2010 #16 Skrevet 21. juni 2010 315 000 i året, første jobb etter 3 årig bachelorutdannelse. Jobber kun dagtid, mandag til fredag. Elsker jobben min, så lønnen er helt grei. Blir nok bedre etter hvert:)
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. juni 2010 #17 Skrevet 21. juni 2010 Adjunkt med opprykk. Har 5 års høyskoleutdanning. Betaler ca 20 000 i året til lånekassen. Tjener på 0 års erfaring 369000 i året. Kontaktlærertillegg på 1266 i mnd. Fra september av hopper jeg opp på nesten 400 000 og da snakker vi bra lønn! Neste gang tipper jeg lærere streiker for arbeidsforhold og ikke lønn. Kunne glatt sagt fra meg lønnsøkning hvis jeg hadde fått igjen bedre tid å gjøre jobben min på!
husmus &2 Skrevet 21. juni 2010 #18 Skrevet 21. juni 2010 520.000 og synes det er lite. Jeg har altfor lang utdanning, men relevant for min jobb så er den 4 år bachelor. Null uttelling for utdanning innen min bransje, så den spiller ingen rolle.
Piipii Skrevet 22. juni 2010 #20 Skrevet 22. juni 2010 Jeg jobber som adm.sekretær og tjener 360 000 i året:) Har ingen annen utdannelse enn ungdomskolen, så er veldig formøyd med det. Nå jobber jeg i en privat bedrift.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 22. juni 2010 #21 Skrevet 22. juni 2010 Jeg tjente 113 kroner i timen med fire års ansiennitet. Med 100% stilling fikk jeg litt over 200 000. Det er elendig lønn! Begynte heller i ny jobb, vil ikke si hva, men nå tjener jeg tjue kroner mer i timen pluss tillegg for ubekvem arbeidstid. Så om natta er vel lønna på ca 200 kr timen.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 22. juni 2010 #22 Skrevet 22. juni 2010 Glemte å si at det var i barnehage...
Berta_78 Skrevet 22. juni 2010 #23 Skrevet 22. juni 2010 Fy fader så latterlig dårlig det offentlige betaler! Nå elsker jeg de som jobber i barnehagen om mulig enda høyere.. Og hvilken skam at et sykepleier med ti års ansennitet tjener mindre enn en dårlig telefonselger! Jeg tjener ca 750 000 litt avhengig av bonus. Jobber som rådgiver i det private, seks års utdannelse.
Rocka dame med tre små Skrevet 22. juni 2010 #24 Skrevet 22. juni 2010 450-470 000. Rådgiver i det offentlige.... Helt ok lønn, men fortjener litt mer mener jeg... 5,5 åt høgskole utd.
Helverine Skrevet 22. juni 2010 #25 Skrevet 22. juni 2010 Sykepleier med full ansiennitet.... er rik asså ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå