Gå til innhold

Lille Brage i mage kom ut av mage 03.06.10


Bennylure♥

Anbefalte innlegg

Onsdag 2 juni da jeg våknet hadde jeg ingen aning om hva som skulle skje denne dagen, ikke annet enn at jeg skulle til legen 13.15 og hadde håp om å bli strippet.

 

Jeg leverte vesla i barnehagen og dro hjem å la meg, var litt små sliten. Våknet litt over 12.00 og kjente det sa splatt i trusa da jeg reiste meg. Hva skjer tenkte jeg...........det bare dryppet litt etterpå, så jeg bestemte meg for å dra til legen å høre med henne om det kunne være lekk av fostervann.

Kom meg ned og inn på kontoret og da fosset vannet nedover bena, jeg må ha ant noe innerst inne for jeg hadde på meg kjole, hehe.

Legen min ble helt i 100 og fikk ringt gubben og inn til føden for meg, mens jeg lå på benken og sprutet ut vann.

Vi var vel inn på føden ved 3 tiden, ble lagt til registrering først. Hadde rier, men de var lite merkbare.

Vannet er blitt tatt de 3 andre gangene og jeg har født 3-4 timer etterpå, så vi regnet med at lille Brage i mage kom til å komme fort.....men det ville ikke han.

 

Vi gikk lang tur for å få i gang ting, resultet var 3 cm åpning, men ingen rier. Danset til litt trance musikk og da klarte hun å tøye meg til 5 cm etterpå, men fortsatt rieløs.

Fikk akupunktur for å få fart på riene, men eneste resultatet jeg hadde var at jeg ble helt rusa, hehe. Mangla bare en røyk og øl.

Jeg kan jo ikke klage for jeg hadde jo ikke vondt der jeg gikk, men fader det var en prøvelse på tålmodigheten....jeg er vist ikke så tålmodig som jeg trodde.

 

Fikk ny jordmor 22.30, likte ikke dama i det hele tatt.. Hun var litt brå/ eplekjekk og sa at jeg ikke kom til å føde i natt, men at jeg fikk bli fordi de andre kom så fort.

Derfor satte vi oss i dagligstua og pratet med et annet par, plutselig begynte babyn deres å gråte noe vannvittig stakkars. Gråten hans gjorde at riene mine smalt til, endelig.

Var inne på rommet kl 23.30 og gubben begynte å tappe i vann i badekaret, kom meg vel oppi litt over 24.00.

Hadde 6 inntense rier, men de varte ikke mer en 15 sec, så jeg regnet med det kom til å ta lang tid.

Gubben pratet noe ille under riene så jeg måtte be han være stille, hadde mere nok med å puste og ikke gå under vann.

Men han følte seg veldig utenfor siden han ikke kunne bidra med noe, så hadde litt vondt av han.

Plutselig fikk jeg vannvittig press nedentil og ropte at han måtte få inn jordmor, hun kom inn og sa jeg hadde ca 6 cm åpning viss hun var snill....også bare gikk hun ut. Jeg bare brøla etter henne at nå kommer han, og gubben sa han er på vei ut.

Dama fikk fart på seg og viste seg plutselig fra en helt annen side, ho var helt enestående.

5 minutter tok det fra hun kjente på meg til han var ute, utrolig inntenst, men utrolig flott opplevelse.

Tok han opp til bryste og smeltet helt for den lille kjekke karen som lå der og gråt, mamma hjertet mitt svulmet over av følelser. Han var helt perfekt

Veide 4320 gram og de målte han til 51 cm, men tror han var lengre siden føtten hans var helt vridd. 37 cm rundt hodet. <3

 

12 timer gammel ble han tøyd og gipset, var veldig tøft å se på, men han var en tapper og tålmodig liten kar.

Vi må tilbake i morgen for å tøyes og gipses på nytt siden den ene foten er veldig stiv og bøyd, så det blir mange turer til sykehuset for oss fremover....men vi er så fornøyd over mesterverket våres.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer så mye. du føde i vann har lyst til det selv lå du eller sto du på knerne? hørstes fantastisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk alle sammen:D

 

Jeg fødte mens jeg lå, det gikk så utrolig fort at jeg rakk ikke å stelle meg på kne. Hadde egentlig planer om det, men ting blir ikke alltid som man planlegger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...