Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Noen som kjenner reglene..? vil jeg fortsatt ha krav på penger etter jeg føder,,? har attføring egentlig fram til sommeren 2012..
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 jeg ble gravid på attføring, fikk ingen penger etter fødsel men slapp å søke på nytt da jeg var klar for å begynne igjen, så lenge det ikke gikk mer enn ett år.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 ja det har du hvis du fortsetter i tiltak eller behandling som før du fødte. Dersom du velger å "bare" være i permisjon, får du kun egngangsstønad. Poenget med å få AAP er at du må følge aktivitetsplanen dine uansett abrn eller ikke barn. Dersom du lnsker permisjon, vil AAP stoppe
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Du tjener opp rett til foreldrepenger på AAP. http://www.nav.no/page?id=328
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Hadde såkalte rehabiliteringspenger da jeg etter flere års sykdom fikk barn. Ingen permisjonspenger på meg eller faren:((
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Nei, men du beholdt vel rehabiliteringspengene eller? Så lange du fortsatte i behandling? Nye regler nå med AAP.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Nei, jeg mistet de dessverre, dette var i 2003. Uansett så er det bra det er nye regler!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 fødte i fjor. Var 50% på attføring/kvalifiseringstiltak og 50% ansatt i attføringsbedriften. Fikk foreldrepenger fra bedriften, men ingenting fra tiltaket. Så lenge du begynner på tiltak innen 1 år, starter det bare opp igjen. Er det ikke noe sånn om at man må ha 6 uker permisjon etter fødsel også? Engangsstønaden skal dekke opp for denne tida? Hør med saksbehandleren din. (Er nå kun på tiltak da nav mente det var bortkastet å være på bedriften, og er enige med de i det).
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Det stemmer. Men AAP ble innført 1 mars, og du må gå på det i mist 6 av de siste 10mnd for at det skal telle som opptjening.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 har hatt attførng(nå AAP) siden juni 2009.. og har det fram til 2012.. Så da får jeg penger..? herlig! slipper jeg å lure på om jeg har råd til å få barn.. =)) nå ble jeg kjempe glad!! Tusen takk til dere <3
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Det spørs veldig hvor langt du faktisk er på vei. Selv om du har gått på attføring siden 2009, så teller det bare fra 1.mars 2010. De er nemlig da AAP bli innført. Så hvis du har termin før slutten av november/desember, så har du dessverre ikke opptjent rett til foreldrepenger
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Det holder med aap siste 6 mnd før permisjon. Feks. om termin i slutten av september skulle det vel gå greit? Her kan du lese om regelverket 14-6, 3. ledd tror jeg. http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/147664.cms
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #13 Skrevet 10. juni 2010 Enig, hvis du regner fra 1. mars så blir jo ut august 6 måneder. Alle som har termin etter midten av september er jo da "berget".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå