Mamma/Oda Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Hei dere:0) Jeg har termin i august og skulle avvkle ferie i juli, altså fire uker.Nå har jeg blitt 100% sykemeldt og kommer til å bli det til permisjonen starter.Har jeg rett på å få flyttet disse ukene til senere i høst? Noen som vet hvordan dette fungerer? Setter stor pris på svar:)
mammaen til 2+1 Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 ja, dersom du har satt deg opp på ferie du ikke skal benytte deg av pga sykemelding får du disse tilbake. Tror derimot ikke dette gjelder dersom du fysisk drar på ferie.. spes da til utlandet.
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Dersom du skal reise bort, ut av landet så får du mest sannsynlig ikke sykepenger fra nav. Kan søke spesifikt om det men tror det er ganske omstendelig. Om du får flyttet ferien kommer ann på godvilje fra arbeidsgiver, men om du ikke får flyttet den kan du si fra deg ferie, og således få utbetalt sykepenger fra nav, så slipper du og både bli sittende hjemme og ikke kunne gjøre noe, og å ikke få penger. Det var i hvert fall de jeg fikk høre da jeg ringte nav og spurte...
Løvinna30 Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 er du sykemeldt i ferien din har du rett på å få ferien din senere. (du er jo "syk" og ikke i stand til å jobbe så ferien blir ikke den samme om du hadde fungert) . Hm det ble kanskje litt rart.
Mamma/Oda Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2010 OK-takk for svar.ja det stemmer vel at man kan bake ferien inn i permisjonen etter at den er startet, heldigvis..Ikke gøy når man ikke kan verken reise hit eller dit i ferie og er sykemeldt.
Tredje drøm Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har samme problem som deg. Termin i starten av august, og sykemeldt frem til jeg går ut i permisjon. Jeg har da valgt å stoppe permisjonen tre uker i november og ta ut tre uker ferie da. Pappan tar da ut tre uker med pappapermisjon. Så overfører jeg to uker ferie til 2011, som jeg da tar når permisjonen min slutter + neste års ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå