Gå til innhold

Har ikke brukt prevensjon etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det er 8 mnd siden. Har heller ikke fått tilbake prevensjon. Jeg regner egentlig ikke med å være gravid, men det er vel en sjans... Noen som vet % sjans for graviditet? Fullammer enda, forøvrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pult som en kanin siden fødsel, og heller ikke brukt prevensjon. Har fått mensen tilbake, 4 mnd siden fødsel nå..

Er det større sjanse for å bli gravid igjen etter at man har fått barn, enn tidligere?

Skrevet

Amming er god prevensjon! Se her:

"I mange år mente man at det gamle rådet om at amming beskyttet mot ny graviditet nærmest var overtro. Eller at det iallfall ikke var sikkert nok til å anbefale i Norge, selv om det hadde en viss effekt på verdensbasis. I de senere årene er det imidlertid forsket på ammingens befruktningshindrende virkning også hos velnærte kvinner fra industrialiserte land. Det viser seg da at amming er et svært godt prevensjonsmiddel det første halvåret etter fødselen. Tre hovedregler må følges:

•Barnet må være yngre enn 1/2 år

•Barnet må fullammes, det må ikke få annet enn morsmelk og også ammes om natten

•Mor må ikke ha fått tilbake menstruasjonen

Når dette følges, er amming like sikkert som spiral eller minipille, dvs. at av 100 kvinner kan 1-3 bli gravide. Dette gir langt høyere sikkerhet enn f.eks. kondom.

Hver gang du ammer, lager du hormoner som undertrykker eggløsningen. Det må gjøres regelmessig gjennom hele døgnet. Dersom det går for lenge imellom hver amming, f.eks. fordi barnet begynner å sove 6-8 timer i strekk om natten, blir ikke eggløsningen undertrykket så effektivt."

Skrevet

Videre er det en sannhet at inntil barnet er ett år, er det sikrere å amme og ikke bruke prevensjon, enn å ikke amme, og bruke kondom. Antall svangerskap er henholdsvis 7% og 10%. Så du er med andre ord sannsynligvis ikke gravid.

Skrevet

Jeg hadde ikke turt... Hva gjør du om du er gravid så tett?

Skrevet

Jeg fullammet, også om natten, og fikk tilbake mensen da baby var fire mndr. Kjenner MANGE som har opplevd det samme og mange som har blitt gravide under fullamming. Når det gjelder de tallene om kondom, så er de "forurenset" av at mange bruker kondom som prevensjon i usikre perioder og ikke under hele samleiet. Ergo blir en ganske sikker prevensjon usikker.

De som bruker amming som prevensjon, er folk som syns det er ok å få tette barn. Alt annet er idioti. Amming som prevensjon er propaganda fra ammeentusiastene.

Skrevet

Amming som prevensjon = (uønsket) graviditet !!

Idioti i 2010 å tro på dette !! Man får eggløsning 2 uker FØR mensen kommer, så å vente til mensen kommer igang er virkelig falsk trygghet.

Hvor store oddsene er aner jeg ikke, men dersom det gjelder DEG spiller det vel ingen rolle om oddsene er høye/lave..??..

Skrevet

det er bare bullshit!!!!! jeg ble gravid igjen når storesøster var 2,5 mnd gammel og jeg ammet døgnet rundt.

Skrevet

Jeg fullammet, og ble gravid når storebror var 5 mnd. Så jeg anbefaler kun amming som prevensjon til de som syns det er greit om man skulle få to tette. Noe som forøvrig er topp ;-)

Skrevet

hvis du virkelig ikke vil bli gravid må du bruke annen prevensjon!!! amming er overhodet ikke sikker prevensjon. kjenner alt for mange som har blitt gravide tidlig selv om de har fullammet liten baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...