Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Har en venn som har slitt litt i noen år og som dermed ikke har hatt ork til å ta tak i noe. I denne prosessen har en del brev bare blidd kastet uten å åpnes. Nå skal vi ta tak i problemene å få betalt ut alle inkassoer og lignende. Problemet er bare at vedkommende ikke vet hvor mange og hvor h*n har inkassoer... Er det noen plass man kan finne ut av sånnt, eller må man vente til neste brev dumper ned i postkassa?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Du har vel tatt vare på regningene som har kommet? Også er det jo bare å se på hvilken kredittkort du har,også kan du ringe og høre hvor mye du skylder.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Nei det er det som er problemet. Vedkommende har kastet en del av regningene uten å åpne dem. Så vi vet ikke hvilke som er gått til inkasso, eller hvor mange. Heller selfølgelig ikke hvilket inkassoselskap. H*n har ikke kredittkortgjeld. Bare gamle regninger som ikke har blitt betalt og dermed gått videre.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 det dere kan gjøre er å få sjekka om det ligger noen utleggsforretninger av noen slag på bil/leilighet, trekk i lønn,eller anmerkninger... samt ta det som er av regninger og i første omgang gå ut ifra de og så sjekke de selskapene om de har flere saker på personen gående. en start...gjorde det samme for søstra mi, var flere bæreposer med uåpna brev, var en god del jobb, men fikk laga en liste over kreditorene og hva hun skyldte til slutt
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Dersom man har inkassosaker på seg, har man vel også betalingsanmerkninger. Sjekk hvilke betalingsanmerkninger personen har, så finner dere kanskje ut av det. Ellers lag en liste over normale regninger, og ring rundt og spør.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Man kan få kredittsjekk på seg selv, ved å ringe feks dun og braasted(husker ikke åssen det skrives men det kommer opp om du googler) Da får man kredittsjekken i posten, og der står det ført om hva man har av anmerkninger. Om det har gått flere år uten å betale for seg vil jeg tro at namsmannen i kommunen han eller hun bor i også kan ha noen saker liggende på en. Da ringer man evn dit. Mitt siste tips er å skrive ned det man vet om, gå gjennom det som ikke er kastet og fra den dag i dag alltid åpne brevene. Skaffe seg oversikt! Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 ring rundt på de forskjellige inkassobyråene og spør. første tlf kan kjennes litt flau ut, men det går fort over. søk på inkassobyrå på feks kvasir, så får dere opp hva de forskjellige heter osv. husker bare lindorff, aktiv, gothia (?) i hodet. er ikke sikkert det er registrert anmerkning på alt, og da hjelper det lite å søke bare etter det
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Okei, så det blir ikke anmerkning så fort den går til inkasso? De regningene personen har utestående er ganske gammel gjeld, da jeg har sørget for betaling av de nyere regningene. Men de inkasso-sakene har vært skjult for meg inntil nylig. H'n har kastet brevene som har hatt med de å gjøre. Men tror ikke det er mange av dem. Kanskje en 4-5 brev på 9 mnd... Og 2 saker har jeg funnet ut av til nå... Men aner ikke hvor mange fler det er... Personen selv vet ikke hvor mange det gjelder heller siden h'n ikke har åpnet brevene som sagt...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 så vidt jeg vet blir det ikke anmerkning så fort den går til inkasso, tar en stund. men dersom det er gammel gjeld, så er det nok registrert. men uansett så har inkassobyråene oversikt over hva personen skylder dem. lykke til, håper dee finner ut av det
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Ring opp alle kredittopplysningsbyrå det finnes 3 i norge: Lindorff decsion, dun and brandstreet og creditinform Da får du vite hvor det ligger betalingsanmerkninger. Det kan være mange som ikke er registrert anmerkninger på også så da burde dere rett og slett bare begynne å ringe rundt til inkassobyråene og spørre om de har noen saker på vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå