Gå til innhold

HJELP, problemer med røykeslutt,blir gal..

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøvd og gå over til hvit kent, en veldig mild røyk, men klarer ikke slutte helt selvom jeg har kuttet ned på røyken, vil jo slutte, noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puss tennene og gjør noe når røyksuget tar deg.....ikke sett deg inn i situasjoner du vet du kommer til å savne røyken, jeg gikk ikke på fest på mange måneder.

Ha "begravelse" for røyken og askebegrene når du har bestemt deg for at dette er siste røyk.

Ellers så må du finne det som passer for deg.....

Noen må fortelle det til alle mens andre må holde det hemmelig. Noen må hive alle sigaretter og fyrstikker mens andre igjen må ha et par i skapet ....det er ingen oppskrift dessverre.

Ha iallefall en plan hvis du føler at NÅ klarer jeg ikke mer....røyketelefonen er fin i slike situasjoner.

Skrevet

Min svigermor sluttet ved å finne ut hvor mange trekk hun tok av en røyk (f.eks 20 trekk og hvor mange røyk hun røyka på en dag. ca 20.

dag1 røyka hun som vanlig. dag 2 trappet ned med et trekk. (19 trekk,20 røyk dagen) dag 3 18 trekk osv. På den måten sluttet hu.

Selv så slutta jeg med en gang jeg tok test. Dette fordi jeg fikk drit dårlig samvittighet bare av å ta på røyken..

Men at du trapper ned både på mengde røyk og mildere merke er jo bra..

Skrevet

Jeg er 36 uker og sliter enda. Er ikke helt kvitt den. Går veldig bra noen dager, men andre ikke. I går dro jeg på butikken og kjøpte masse kjærlighet på pinne. Håper det skal hjelpe med gjennom dagen.

Har kommet meg over to sug allerede så vi får se:)

Skrevet

Ved forrige graviditet slet jeg også veldig med å slutte. Redningen ble boka "endelig ikke-røyker", etter å ha lest denne sluttet jeg tvert. Dessverre var jeg dum nok til å begynne å røyke igjen etter endt amme-periode. Men ved denne graviditeten var alt så mye lettere! Hadde planlagt godt denne gangen, og slutta en mnd FØR jeg ble gravid. Er veldig stolt av meg selv:) Hjelper å tenke på hva du sparer babyen for ved å slutte, at det er tilfredsstillende å vite at kroppen din er ren og sunn for den lille passasjeren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...