Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Er så lei av å ikke ha matlyst, spiser frokost og lunsj på jobb, men ikke så mye, litt avhengig av hva slags pålegg vi har eller hva vi spiser. Jeg har blitt mer og mer kresen, og klarer ikke å få i meg skikkelig med mat. Og jeg får bare mindre og mindre energi, er skikelig sliten på ettermiddagene/kveldene. For å "erstatte" maten, så drikker jeg heller store mengder med brus, slik at jeg ikke kjenner sulthetsfølelsen. I dag var jeg og ungen på skoleavsluttning, og mange spurte om ikke jeg skulle ha noe mat, men jeg klarte ikke å spise, flere som tilbudde meg av sin mat også, jeg hadde jo med mat, men taklet ikke å spise, ble kvalm bare jeg tenkte på mat :-(. Pokker hva gjør jeg for å få matlyst, og for å beholde matlysten?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Når matlysten forsvinner så er det en psyksisk eller fysisk grunn til det. Har du hatt noen store endriger i livet i det siste? Jeg får lite matlyst når jeg har ulike issues på gang. Håper du finner ut av det ganske raskt. Det pleier å gå over av seg selv etter en stund, men blir jo helt klart et problem når du får energilekkasjer slik som nå. Istedet for brus kan du prøve å få i deg en måltiderstatter. Brus gjør at du blir enda slappere kort tid etter inntaktet
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Hi her. Er jo masse mat jeg liker, men ikke så mye som frister..:-(. Klarer heller ikke å tvinge i meg så mye når jeg har så dårlig matlyst som jeg har.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 HI her. Har hatt det slik i over ett år, såklart ikke hele tiden, men i perioder. Er oftere jeg har ingen matlyst enn hvor jeg har matlyst da. Prøvde en periode måltidserstatter, men da spiste jeg enda mindre mat, tok da en shake istede for frokost i bhg. Hadde kanskje litt mer energi da, når jeg tenker meg om..! Jeg har litt psykiske problemer, og lavt selvbilde, så når jeg har "nedturer" så spiser jeg minst, og når jeg er stresset. Er for tiden veldig mye stress, er hjemme alene (sambo på sjøen), må ta meg av begge ungene, ingen sfo pga streik, minstemann sliter med allergi og sover lite om natta (fikk heldigvis ny medisin i går), vært kurs og møter utenom arbeidstida, avslutning på skole, trening for ungene ++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå