Gå til innhold

Noen her som har vært gjennom PMTO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært fint å hørt deres erfaring:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er dette?

Skrevet

Jeg skal, fikk det anbefalt av et familie medlem som også har et barn med Adhd. Hun mener alle foreldre, uansett om barnet er mer eller mindre krevende enn normalt.

Men dytter ihvertfall, morsomt om noen her vil dele sine erfaringer

Skrevet

Nei, men jeg vet litt om hva det er :-) Det er et tilbud du kan får gjennom barneverntjenesten (BUF- etat) eller BUP som regel.

Der er også et annet tilbud, som heter "De Utrolige Årene"- dette er mye gruppeundervisning, mens PMTO er individuell veiledning. Du kan få De Utrolige Årene individuelt også.

Gjennom begge programmene får man veiledning i ulike temaer, slik som feks. lek, grensesetting, bruk av konsekvens, belønning osv.

Man møtes hver uke, enten gruppevis (DUÅ), eller hos PMTO- terapeut. Så får man hjemmelekse ved ulike tema man skal jobbe med hver uke.

Det er flere liketstrekk med nanny 911 etc. som har gått på TV.

Jeg er helt enig i hva ditt familiemedlem sier, at dette er gode greier for alle foreldre og barn. Jeg vet om mange som har tatt imot begge type tilbud. Det kan være særlig bra for foreldre som har barn med adhd, da disse barna gjerne har behov for ekstra mye forutsigbarhet og grenser i hverdagen.

Skrevet

Ja vi driver på med det nå! Eller har en liten pause pga ferie.

Anbefales!! Vi har lært mye! Har fått en mye roligere hverdag. Før kjefta jeg og samboeren min på ungene nesten hele tiden, men nå er det mindre og mindre kjefting for vi vet om andre og bedre måter å gjøre ting på!

Skrevet

Jeg er førskolelærer og utdannet til PMTO trener. Jeg har kun treningen med barna, veiledningen til foreldre tar rådgiverne seg av.

Jeg vil absolutt anbefale deg til å takke ja til tilbudet, barnet ditt vil elske det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...