Gå til innhold

Hemorroider!!!

2 småtroll+lille minitroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg skulle klare meg gjennom svskapet uten, men neida! Gikk derfor på apoteket for å kjøpe salve, men snakket med en apoteker som sa jeg burde rådføre meg med lege før jeg tok den i bruk?? Aldri hørt før. Er det noen med kunnskaper om hva som funker best når man er så uheldig? Fant ut tidligere i dag at innpakkede isbiter i plast og papir var veldig lindrende, men de blir jo ikke borte av det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes en krem på apoteket som gravide kan bruke, og man trenger ikke å rådføre seg med lege for å bruke den....

den heter xyloproct og den har de i et kjøleskap bak kassa gjerne :)

fikk den uten noen problemer :)

Skrevet

Ja, da prøver jeg det. Fikk shceriproct og det er visst tydeligvis bare den som IKKE skal brukes av gravide uten råd fra legen.. Alcos Anal kan også brukes sto det i felleskatalogen her på nettet:) Takk for rådet!

Skrevet

Alcos anal fungerte ikke på meg. men brukte det etter fødselen sist. det gjorde faktsk vondt verre.

Skrevet

Dytta akkurat på en hemorroidetråd med veldig mange gode tips:)

Skrevet

Alcos anal gjorde det bare verre for meg også, ente opp med 3 blødene hemorroider som "hang" på utsiden hele tiden. Prøvde scheriproct selv om de på apoteket sa at den helst ikke skal brukes av gravide,men i samråd med min lege gjorde jeg det i 5 dager samtidig som jeg "dyttet" dem inn igjen og jobbet veldig aktivt med å holde dem inne!

Har nå bare en liten hudfold på utsiden som ikke gjør vondt og heller ikke fylles med blod. Fikk også en annen bedøvelses krem av legen som de bruker ved rektalundersøkelser, som jeg skulle bruke som smertestillende hvis de ikke ble borte av scheriproct, men den slapp jeg å hente!

Det viktigste er å få dyttet dem inn igjen enten med våtserviett eller gummihanske, slik at kroppen selv kan tømme dem og bli "normal" igjen!

(måtte gjøre dette opp til 10 ganger per dag i 2-3 dager før de holdt seg der av seg selv.

Fikk også tips av legen om å spise mango, og det hjalp veldig på avføringen så det ikke ble så hardt.

Håper noen av rådene mine kan hjelpe, for jeg vet VIRKELIG hvor vondt det kan gjøre, og vi vil jo ikke ha den tilleggs smerten under fødselen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...