Gå til innhold

Rettssikkerheten i Norge?!?!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så vedr Birgitte Thengs-saken på nyhetene nå.

 

Hennes fetter er frikjent i saken, men må allikevel betale kr 100 000 i erstatning til Birgittes foreldre?!?!?

 

Er det ikke HAN som burde kreve erstatning???

 

Noen som kan opplyse meg om rettferdigheten i dette?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sivile rettsaker trenger ikke bevismengden være så tung. Det kan jo gå begge veier det.

 

Her på Karmøy er dette en sak som alle er opptatt av, og de fleste er nok stort sett enige i at han nok er skyldig. Og for de som bryr seg mest er det hvertfall litt rettferdig at han ble dømt til erstatning.

 

Utrolig mange feil ble gjort i denne saken, og mye bevis måtte kastes etter feilbehandling.

 

Selv har jeg ingen formening, var bare 14 år da det skjedde. Men jeg var i Kopervik den kvelden, så det er jo litt spesielt!

Skrevet

Retten finner det ikke bevist med tilstrekkelig grad av sikkerhet til å kunne dømme han derfor er han frikjent men det er beviser nok til å anta at han har gjort det derfor må han betale. Noe sånt tror jeg det er...

Skrevet

Det ble jo funnet haar i handa til Birgitte som de ikke har funnet DNA-match til. Rart at alle fremdeles tror han er drapsmannen. Den tilstaalesen viste seg vel ogsaa aa vaere det reneste oppspinn, som ikke stemte med fakta. Ser heller ikke helt for meg at en skyldig mann skulle bruke 15 aar av livet sitt paa aa bli renvasket i denne saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...