Gå til innhold

Vi vurderer om vi skal bli FOSTERFORELDRE, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

så ser jeg dette: Når man er ansatt som fostermor eller fosterfar, kan man kun jobbe 20 prosent ved siden av, ifølge regler fra Bufetat (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet).

Hvor mye får man egentlig betalt i mnd. for å ha et fosterbarn? Nå vet jeg jammen ikke om vi har råd:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ser du det? Det stemmer ikke.

I et forsterket fosterhjem er det vanlig med lønn for at én forelder er hjemme, men i ordinære forsterhjem er det ikke uvanlig at begge jobber fulltid.

Skrevet

Det kommer jo så vidt jeg vet an på behovet til barnet dere får. Noen fosterforeldre fortsetter å jobbe 100% begge to, mens andre barn har behov som gjør at man vurderer det som hensiktsmessig at den ene er hjemmeværende heltid eller deltid.

Når dere søker, så sier dere jo hva dere kan tenke dere.

Skrevet

Hvis du ikke kan jobbe fullt, blir du "frikjøpt" i den perioden som er nødvendig, for eksempel i det første året. Da får du dekket tapt arbeidsfortjeneste.

Skrevet

Står under artikkelen: "Tilbake på jobb etter 13 uker" på første side her på DinBaby.

Skrevet

Høres rart ut ja. Mine foreldre har vært fosterforeldre og jeg mener da de jobba 100% begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...