cilinik Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Er det noe som har noe erfaring m å føde der? Fikk avslag i dag fra Ullevål og at søknaden min var sendt til AogB SH. Fødte sist, el haste keisersnitt da..... på Ullevål og jobber selv v sykehuset, så kunne jo tenke meg å føde der igjen da. Men dersom jeg ikke får plass (skal jo klage på avslag, er jo fritt SH valg så....) Men ønsker å høre både positive og nagative ting v Asker og Bærum sånn tilfelle jeg blåser i avslag. Ungen skal jo ut uansett Tusen takk på forhånd:-D
Tredje drøm Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Jeg fødte barn nr 2 på Bærum for fem år siden og var veldig fornøyd. Ble godt mottatt da jeg kom for en sjekk 11 dager over termin, og legen var enig i at det var bra å sette i gang fødselen. Ble satt i gang en halv time senere og hadde en flink jordmor. Hun forklarte godt hva som skulle skje, og hun var lydhør i forhold til mine tanker og ønsker. Fødselen gikk raskt og greit, og vi fikk god tid etterpå, før vi ble flyttet til barselavdelingen. På barsel fikk jeg den hjelpen jeg ba om, og jeg var fornøyd med det. Trengte ikke noe særlig hjelp med ammingen, siden dette var nr 2, men så at de som trengte hjelp til dette, fikk masse oppfølging. Jeg derimot, fikk influensa samme dag som jeg fødte og slet da med hoste og feber. Og de var velvillige til å ha lillesnuppa mye på barnestua så jeg fikk sove litt om natta. Fikk ellers også en fin samtale med jordmor før jeg reiste hjem. Et flott opphold for meg, og jeg ser frem til å føde der igjen nå i sommer.
Turid Laila Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med min fødsel der i 2007. Eneste jeg har å si noe på er at det var noen sure på barsel, men det kan jo være fordi det var midt i fellesferien og det var mange vikarer der, og det dagen før hadde blitt født mange barn der. Den dagen jeg fødte var det jeg og et par andre bare, så jeg fikk masse oppfølging og all den hjelpen og smertelindring jeg ville ha Skal føde der igjen, selv om jeg ikke sokner til det sykehuset.
cilinik Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2010 Tusen takk skal dere ha. Man vet jo aldri hva slags folk som er på jobb uansett hvor man skal føde. hadde en sykepleier el hva pokker hun var på Barsel Ullevål også som er det største hespetre jeg noen sinne har møtt. Trodde jeg skulle kvele dama da hun kalte sønnen min dum fordi han ikke ville ligge stille når hun skulle veie han..hva forventer du av en sulten 2 dager gammel baby da.....??? I tillegg lukta hun sur gammel røyk og slike har m nyfødte å gjøre..... Jeg har ikke termin før i desember, så fortsatt god tid å bestemme meg på. men synes det er greit å høre andres erfaringer Tusen takk igjen og lykke til m fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå