Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Spesielt ikke når barna enten er blitt litt store eller har stor aldersforskjell mellom seg. Ser mange er så bekymret for at to barn skal være så slitsomt og at to barn er som ti barn. Her har jo ungene kommet litt tett, så var ikke så lenge vi bare hadde to før nr 3 kom, og så nr 4. Nå er vi i en litt uvanlig situasjon for en tid som i hvertfall fører til at jeg to ganger i uken er alene med minste (snart 10 mnd) og eldste (7,5 år) fra grytidlig morgen en dag til sent på ettermiddagen dagen etter, altså 2 dager, så kommer de andre hjem igjen. I tillegg er eldste hjemme hele dagen nå pga streik. Og virkelig, dere som tenker mye på dette med to barn, ikke bekymre dere, to barn er bare gøy :-) Ikke stress i det hele tatt, tvert i mot er det mye enklere deler av tiden synes jeg siden de har glede av hverandre og det er oversiktlig med bare to. Sånn, dagens lille oppmuntring til vordene tobarnsmødre som er bekymret for om det vil bli slitsomt med to barn :-)
Gjest Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Ja bare 2 er luksus! Ihvertfall med litt aldersforskjell.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 hehe, godt å høre, Alva! Her blir det riktignok bare 23 mnd mellom jentene, men tenker som så at vi er da to foreldre også- dvs en unge per voksen og null stress (ihvertfall nesten;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Hehe MINE 2 er som 10. Men ser jo andre som har 2 som absolutt ikke er som 10 )
mamma07&09 Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Jeg synes heller ikke to er som ti, men som en hel barnehage;-) Folk er forskjellige. Mine er ganske tette, det kan jo være litt av grunnen da:-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 mine 2 føles virkelig som 10....MINST! hehe! Men det er 14 mnd mellom mine, og eldste blir 3 neste mnd, så det er kanskje verre da.
trebarnsmamma84 Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Her og føles det ut som 2 er som 10....hehe...og eg har 3....elste er 5,nr 2 er 3 år og minsten blir 2 om 14 dager.......!!! er heime 2 og 3 dager i veka med dei to minste,og for og sei da slik,eg gler meg til dei skal i 100 % i barnehagen til hausten..... Kranglar,slåst og sjelden dei leikar fint i lag.....!!!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Så langt synes jeg det går veldig fint med to. Har ei på 2 år og 3 mnd og en på snart 5 mnd. Hun var 22 mnd da hun ble storesøster! Kan hende det blir mer arbeid og slitsomt når storebror blir større og de begynner å krangle og sånt!;P
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2010 Vi har 23 mnd mellom nr 1 og 2, og jeg husker at det var litt slitsomt med dem innimellom når de var små ja, spesielt når de var 2 og 4 år, da kranglet de hele tiden føltes det som. Nå som de er 7,5 år og 5,5 år er det bare gøy stort sett om jeg kun har dem med på noe. De kan krangle litt nå også så klart, men ganske lite egentlig. Så om barna er store eller små, og antall år mellom har jo en del å si. Mellom nr 1 og 4 er det litt under 7 år, og da er det i hvertfall ikke noe stress :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. juni 2010 Æsj, nå må dere ikke ødelegge tråden min med å være så negative da! :-P Skulle jo liksom være oppmuntrende dette her da, hehe... Blir bedre når de blir eldre :-)
Ksenia & Anjem Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Jeg synes iallefall det er slitsomt med to unger..Selvsagt er det mere slitsomt med tre eller fire, men to stykker er jammen slitsomt det også.
Ksenia & Anjem Skrevet 8. juni 2010 #13 Skrevet 8. juni 2010 og mine to gutter er definitivt som ti..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. juni 2010 Men de er jo fortsatt ganske små, bare vent om 1-2 år du :-) Det letner veldig da. Ka være enig i at to små samtidig er litt slitsomt, men to store er ikke så veldig slitsomt, og heller ikke to med stor aldersforskjell. Synes jeg. Eller så er det bare at etter noen dager der jeg har alle 4 alene i 10-11 timer i strekk så er 2 rene ferien etterpå, hehe...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 8. juni 2010 #15 Skrevet 8. juni 2010 mine to er ikke som å ha ti... MEN å ha en er som "ingen" he he..
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 8. juni 2010 #16 Skrevet 8. juni 2010 Jeg synes to er som ti Da minstemor kom til verden for snart to år siden ble familien totalt kaos...Og det har ikke gått over enda
meg & to små vampyrer Skrevet 8. juni 2010 #17 Skrevet 8. juni 2010 Mine to er ikke som ti. De varierer litt mellom å være som 2 og 15. Mannen mener de to er som en seks-sju.. hmm, ja, de er kanskje det i snitt. Hvertfall når de krangler.
Ksenia & Anjem Skrevet 8. juni 2010 #18 Skrevet 8. juni 2010 Små? Kevin fyller straks 6 år..Ulrik er 2,5. De gjør ikke annet enn å krangle dagen lang. Jeg er helt utslitt etter en dag hjemme med begge to.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 8. juni 2010 #19 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har nesten fire år mellom mine to, og synes til tider det er travelt, men mest kjekt! Det som kommer til å merkes godt fremover er at det ikke er så mye de vil ha av felles interesser grunnet stor aldersforskjell. Eldstemann her i huset er veldig sjalu om dagen så hun blir litt manisk i jakten på oppmerksomhet. Det er veldig slitsomt innimellom, men vi er veldig bevisste på det og finner på ting med henne alene. Mulig det blir enda travlere når lillebror blir eldre. Nå er han bare en veldig blid baby..
Snuppa! Skrevet 8. juni 2010 #20 Skrevet 8. juni 2010 Mine to er faktisk som to )) Storesøster er superflink med lillebror og vi bare koser oss, lillebror er blid som dagen er lang Føler meg veldig heldig, håper det holder seg sånn. Har fått mange kommentarer om at vi kan jo bare få nr 3 som har så enkle barn. Er forresten 5 års aldersforskjell.
amk1 Skrevet 9. juni 2010 #21 Skrevet 9. juni 2010 Helt enig, har en på 2 og en på 2 mnd. Går stort sett så greit atte :-) Syns det var verre og få 1 jeg..alt er mye lettere denne gangen. med første rakk jeg ikke lage middag til gubben kom hjem fra jobb i 6 tiden, men nå har jeg stått opp med 2 barn, levert og hentet i bhg laget og spist til han kommer hjem ;-)
FanteGuri Skrevet 9. juni 2010 #22 Skrevet 9. juni 2010 Velger å tro på deg jeg Alva :-). Venter jente nr. 2 i september, da er storesøster 3 år og 4 mnd. Eneste jeg lurer på er hvordan jeg skal rekke å få storesøster i bhg til noenlunde rett tid, hun er i rette alderen for å si det slik, så ting tar laaaaang tid. Alt annet av problemer som kan oppstå får vi bare ta etterhvert, slik vi har gjort med storesøster..
Ugl@ Skrevet 9. juni 2010 #23 Skrevet 9. juni 2010 Hehe, synes selv det er mye kjekkere og mindre mas med to tette små og en stor enn det var å ha enebarn i førskolealder som skulle underholdes i hvertfall. Var litt travelt da de minste var baby og 1 1/2-2åring, men nå er det en fryd. De leker fint og krangler ikke mer enn det tåles. Lærer seg konfliktløsing og deling også. Var litt tenners gnissel og noen fortvilte tårer da jeg hadde en vidløftig 1 1/2åring og baby som skulle ammes og bysses 24/7 nesten, men overlevde det også. Vel verdt det nå i dag i hvertfall :-)
Gjest Skrevet 9. juni 2010 #24 Skrevet 9. juni 2010 Her var to som 10, hver for seg var de super enkle å ha med å gjøre, men sammen ble de dynamitt.. herjing, masing, krangling, trassing. Nå har vi tre og det er som tre :-) Stor alderforskjell mellom de to eldste og minstemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå