Gå til innhold

Da var bagen pakket. Innspill takk? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er hva jeg har pakket:

-2 joggebukser

-hettejakke

-3 store singleter

-amme BH'er i stooor str

-store truser

-sokker + ullsokker

-flip-flops

-tøfler

-morgenkåpe

-3 antrekk til baby

-t-sjorte, bokser, sokker og shorts til mannen

-toalettsaker (inkl. brystvortesalve)

-ammeinnlegg

-gode og store bind

-mykt dopapir

-kamera og lader

-Helsekortet

-litt snacks og drikke

Vet det er ting her jeg sikkert ikke treger å ha med, men som jeg har fått anbefalt uansett. Har bare en liten bag, og like greit å fylle den. Bagen er så stor (liten) at jeg kunne fått den med som håndbagasje på flyet.

Er det noe jeg har glemt eller noe du vil anbefale?

Takker på forhånd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårføner!! Slik som du kan stille på kjølig luft! Det skal være utrolig vondt å tørke seg etter man har vært på do, og da er visst dette gull å ha :-)

Skrevet

Ammeinnlegg i ull! De er absolutt å anbefale! høres varmt ut nå ,men man kan lett få brystbetennelse nå også om det trekker litt, og det er et HELVETE!

lesestoff kanskje? det kan du alltids kjøpe om det er kiosk i nærheten etterpå,men dagene blir lange før du får reise hjem:)

Husk lader til telefonen din da:)

Skrevet

Hårføner faktisk.. =) den var ny... hehe..

Syns du har en flott bag... jeg hadde vel nesten akkuratt det samme

men hadde også noen blader med til meg og mannen.

Leppepomade og nesespray (slet med tett nese i slutten og orket ikke tanken på å føde med snott i nesa!!)

Håndkrem..

ammeinnlegg vet jeg ikke om du hadde skrevet..

Macbooken min var med men det er vel ikke noe å pakke før

du drar. + lader

mobillader..

Skrevet

Drikkeflaske!!! Jeg ble utrolig tørst når jeg ammet, og fikk panikk om jeg ikke hadde nok kald drikke ved siden av meg til enhver tid. På barsel hadde de maskin med isvann som bare var fantastisk godt, men jeg løp jo og hentet i ett sett i de små glassene! Denne gangen skal jeg ha med litersflaske med stor åpning (så jeg får masse isbiter nedi)!!!

Skrevet

Takk! :)

Føner har jeg faktisk ikke...har ikke fått somla meg til å kjøpe det etter at jeg flytta hjem fra utlandet.

Blir vel å kjøpe lesestoff på sykehuset regner jeg med. Er vel ikke noe jeg trenger mens jeg føder... :)

Vet ikke om jeg gidder ta med pc'en. Tror ikke det er trådløst nett på riksen? Dessuten har jeg mulighet til å bruke internett på mobilen om jeg skulle ha behov.

Føler skikkelig at det er noe jeg har glemt da... Brukte en evighet på å pakke... klarte ikke ta avgjørelser om hva jeg trengte... :) *svime*

Skrevet

Siden du spør... Det er IKKE trådløst nett på hverken føden eller barsel på Riksen, så PC'n kan du egentlig spare deg for. Jeg kom akkurat derfra, hadde ikke med pc'n og trodde jeg skulle angre på det, men fant fort ut at det hadde ikke vært noen vits i likevel.

Skrevet

Fødte på Riksen for 1,5 år siden, og jeg brukte PCen som er på pasientbiblioteket nede i 1.etasje (på vei til kiosken). Morgenkåpen var vel det eneste jeg ikke fikk bruk for, og som jeg angret på at jeg tok med...Var varmt der inne, så gikk stort sett bare rundt i kortermet tunika/ joggebukse.

Vil også tipse deg om ørepropper, helst voks! Jeg fikk pleierne til å passe på babyen noen timer iløpet av natta, sånn at jeg selv fikk sovet litt skikkelig uten å ligge "på vakt"- og da var det deeeilig å plugge inn proppene for å stenge ute alle lydene av babyskrik, alarmer og ammehjelp hos nabodama;)

Jeg fikk også godt bruk for skrivesaker; noterte ned ulike spørsmål jeg kom på underveis, sånn at jeg kunne "bombardere" JM med dem på utskrivningssamtalen før vi dro hjem (ammetåka var virkelig tykk, så veldig kjekt å kunne skrive ned spm underveis;)

Store bind og truser har de på barsel (nattbind og engangstruser i netting), så det fikk jeg heller ikke bruk for. Brukte mine vanlige truser da jeg begynte m nattbind. Siden mannen uansett ikke får sove på barsel, fikk vi ikke bruk for skift til ham heller- han måtte reise hjem når kvelden kom, fikk ikke lov til å bli værende (hulk, hulk;)

Noe musikk kanskje? Hvis man vil koble litt ut/ hvile.. Et par gulpekluter- hvis melka kommer fort, og mye, blir det ofte mye søl under amming, så jeg brukte ofte gulpekluter for å beskytte klærne mine.

Purelan salve fikk jeg av pleierne, men fikk god bruk for mine egne engangs ammeinnlegg (ull-innlegg har jeg aldri hatt behov for)

Lykke til=)

Skrevet

Forresten; til fødselen skal jeg denne gangen være smart og ta med en stor Imsdal drikkeflaske med saft eller sportsdrikk på, mye bedre det enn å måtte fylle på disse småglassene hele tida. Ang mat skal jeg ta med noe bananer og kanskje nøtte/ sjokolademiks; ting som glir raskt ned og ikke krever så mye innsats (hadde med brødskiver sist, og det fristet IKKE for å si det sånn, ergo ble jeg sulten og slækk på slutten av fødselen..)

Skrevet

Fuktighetskrem!!! Fikk utrolig tørr hud på barsel.....

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

q-tips, hater å gå rundt med vann i øra jeg da :P

Skrevet

Jeg ville tatt med en til joggebukse/tights e.l. bare sånn i tilfelle. Jeg blødde veldig mye etter fødselen sist, og det skal ikke så mye til for at det plutselig kommer litt på siden... Da er det greit å ha en bukse i reserve.. En tights ekstra tar jo ikke mye plass. Forresten så kommer jeg til å kjøre mørke farger på buksene, nettopp av den grunn.

Skrevet

Jeg har tatt med noen små bokser med hermetisk frukt. Har hatt dilla på det gjennom hele svangerskapet og det er ganske greit å få i seg tenker jeg. Masse sukker også. Er allergisk mot nøtter og rosiner er jeg ikke spessielt glad i. Har alltid yoghurt og musli hejmme så mulig at jeg drar med meg det i siste liten også. Jeg har en liten lunsjboks som er en kjølebag. Veldig praktisk! Dessuten har jeg pakket noen poser med sånn isete som man blander ut i vann. Greit å ha liggende i bagen og blande så man har kaldt (i drikkeflaska jeg tar med...).

Faren er vel at mannen min (som er er skikklig godtemoms) spiser opp alt før jeg får tid til å gjøre det....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...