Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Vanskelig å holde ren, og en anelse skummel rett og slett, siden jenta på 20 mnd elsker å reise seg opp og stå i setet, helst når mamma står med ryggen til og ikke har full kontroll på hva som skjer... (bruker nå en vognsele som vi binder fast i bøylen, får helt noia uten). Er det bare barnet mitt som reiser seg opp i denne stolen, eller er de nye modellene annerledes designet kanskje? Nei, må si at jeg synes Ikea Antilop-stolen var hakket bedre, ihvertfall for de minste barna... Tripp-trappen blir kanskje bedre etterhvert som de blir eldre?
ALIICE Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Synes tripp trapp er helt super jeg, og har brukt den siden mini var 5 mnd. Spiller vel ingen rolle hvilken stol du har dersom ungen ikke vil sitte i ro, dem klarer vel å klatre ut av de fleste stolene.
ALIICE Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Glemte å si at vi fjerna bøylen når han var 18 mnd, da er det mye enklere for dem å komme seg av og på stolen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2010 Hun klarer ikke å klatre ut av Ikea-stolen nei, siden det ikke er noe fotbrett på den!
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Da tar du bare bort fotbrettet, eller stiller det så langt ned at hun ikke når det med føttene =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2010 Men da faller vel litt av poenget med stolen bort? Blir liksom bare tripp, men ikke trapp;) Men joa, såklart, som en midlertidig løsning er jo det en mulighet.
Gjest Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Syns den er genial og har brukt den siden 5 mnd med begge to. Tok bort bøyle rundt 1,5 år. De lærer fort at det ikke er lurt å stå..
Gjest Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 jeg og synes stolene er helt supre, synes de er lette å vaske og, en klut med litt zalo på så går flekkene fort vekk:) vi har brukt sele som kan kjøpes til tripp trapp stol, da kommer de seg ikke opp!!
BlåBlå Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 En av grunnene til at vi valgte Kiddo stolen i stedet. Der kan bøylen skyves inntil barnet, så de ikke klarer å komme seg opp så lett. Den har heller ikke de H"#¤% beina som er så lett å sparke borti hele tiden. Au i tåa.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2010 Men skal man liksom vente til det smeller da, og håpe at de lærer? Vi har steinfliser på kjøkkengulvet, og det frister ikke noe særlig med hodedunk fra stor høyde der for å si det sånn- så her tar vi ingen sjanser..
Grigri m/3 gutter Skrevet 8. juni 2010 #11 Skrevet 8. juni 2010 Følger det ikke med sikkerhetsseler lengre? På vår stol kjøpt i 2006/07 var det sikkerhetsseler med i babypakken med den magebøylen og høye ryggstøtten. De var jo litt vanskelige å sette på plass, men ungen klarte ikke å reise seg eller finne på noe tull med de på.
erteposen + 4 Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Trenger hun bøyle? Det har de ikke i bhg. for like gamle barn. En middlertidig løsning er å sette fotbrettet langt ned. Jeg liker den. Alternativene er stort sett stygge, den er lett å vaske, barnet kan ha den i mange år osv.
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 8. juni 2010 #13 Skrevet 8. juni 2010 jeg er velidg fornøyd med tripp trapp stolene våres :-) lillemor reiser seg opp i alt uansett,.... ikea stolen reiste hun seg opp i da hun var 10 mnd..... tripp trapp stolen da vi begynte med den da hun var året.... men hun kommer seg både oppi og ut av stolen selv da. hun er 18 mnd. storebror bruker fortsat tripp trapp stolen sin og han er snart 6 år. jeg selv brukte den langt opp i barneskolen jeg:-) men vi har de "gamle" stolene da ;-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. juni 2010 Sant nok, sant nok. Kanskje vi skal prøve uten bøyla en stund da, og håpe at det hjelper mot reise-seg-opp-lysten!
temine Skrevet 8. juni 2010 #15 Skrevet 8. juni 2010 Syns tripptrappen er genial jeg. Knerten reiser seg i ikeastolene om han sitter uten seler, og klarer det i tripptrappen uten seler og. Fulgte med seler på vår tripp trapp, men vi har kutta ut bøylen, så får han trippe opp og trappe ned til og fra måltid helt selv. Trenger ikke bekymre meg for at han faller ned i alle fall. Det med rengjøring forstår jeg ikke, alt bosset havner på den ene "trappen" (eller trippen??), og bare å tørke av. Slipper alt griset på gulvet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #16 Skrevet 8. juni 2010 Men hvordan klarer hun å reise seg opp i Ikea-stolen egentlig? Der sitter de jo så dypt, med selen stramt over magen? Jaja, den koden har ihvertfall ikke snuppelupp knekt enda- heldigvis;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #17 Skrevet 8. juni 2010 Her faller det smuler og skitt på begge trinnene, og under her og bak der- vanskelig å komme til overalt synes jeg.. Innbiller meg også at maten klistrer seg hardere fast i tripp-trappen, føler ihvertfall at jeg må gnikke og gni mer enn på Ikea-stolen. Dette er min gamle tripp-trapp fra 27 år tilbake i tid, så seler fulgte ikke med nei;) Har planer om å male den hvit, så kanskje litt ny maling vil gjøre vasken enklere.. Skal som sagt prøve litt uten bøyle nå, for å se om det hjelper mot klatremus-tendensene=)
BettyBoob Skrevet 8. juni 2010 #18 Skrevet 8. juni 2010 Jeg synes den er super. Brukte min til jeg var voksen, nå har sønnen min den. Brukte bøylen en god stund til han ikke trengte den lenger, ikke noe problem med at han reiste seg opp, det klarte han ikke i bøylen.
Rååååsa på ball Skrevet 8. juni 2010 #19 Skrevet 8. juni 2010 Jeg er helt enig med deg! Håpløs til barn under 3 år.. Når de er små så søler og griser de så inderlig og det setter seg i alle krikene og krokene, upraktisk at det ikke følger med noe brett/bord, upraktisk at de så lett kan reise seg opp, upraktisk at den er så stor og ruvende osv. Jeg synes den er fin til de litt større barna da, for de søler ikke så veldig og den er jo god å sitte på for de, men jeg er veldig lite imponert på generell basis.
Gjest Skrevet 8. juni 2010 #20 Skrevet 8. juni 2010 Unnskyld at jeg sier det, men jeg trodde ærlig talt at sele var en selvfølgelig ting å bruke til barn i den alderen, jeg.....
Trollemor75 Skrevet 8. juni 2010 #21 Skrevet 8. juni 2010 Hehe...du bøyer det ene beinet helt inntil rumpen og vips er du opp i stolen. Og for en aktiv plutt på 16 mndr er ikke beltet noe hinder, særlig nå som han har lært å åpne det selv. Jepp, nå må vi ALLTID passe på. Vi har både Antilop og TrippTrapp. Brukte mye Antilop i begynnelsen når han ikke var fullt så stabil. Deretter ble det Antilop på kjøkkenet og Tripp Trapp i spisestuen. Nå er vi tilbake til Antilop en periode fordi gutten vil absolutt spise med bestikk og griser noe helt hinsides, det er lettere å vaske Antilop med brett enn TrippTrapp + bord til hvert måltid.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #22 Skrevet 8. juni 2010 De brukes jo uten sele og bøyle i barnehagen, ihvertfall de jeg har jobbet i...til barn på over 1,5 år altså. Men som sagt, jeg føler det enda tryggest med sele til min lille klatremus- hun er så uforutsigbar enda og har ikke alltid så god kontroll
Bettybu Skrevet 8. juni 2010 #23 Skrevet 8. juni 2010 Vi har både Tripp-trapp og Kiddo i barnehagen.. TT er best, for den er bedre å komme inntil der det er sånn bordben under bordet... Kiddoen er lett å regulere, så den står på et rom som blir brukt av de små til måltidet, og de store til førskolearbeid... Siden noen her hadde sele og høy rygg, så har de nok den "franske" varianten på Tripptrapp. Der er det nemlig andre sikkerhetskrav...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 8. juni 2010 #24 Skrevet 8. juni 2010 Vi brukte Antilop-stolen fra Ikea fram til jenta vår ble 2 år og hun klarte fint å reise seg i den også hun! Bare brukte armene til å heise opp kroppen med. Så gikk vi over til tripp trapp-stol og vi er kjempefornøyd med den. Hun kan gå opp og ned fra den selv og hun sitter fint til bordet med den. Snedig stol som man kan ha til barna er store!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. juni 2010 #25 Skrevet 8. juni 2010 Tripp-trapp er ikke oppskrytt. Den er fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå