Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Heisann Lurte på noe ang UL. På menstermin så ligger jo babyen "bak" med 2 uker, fordi den ble ca unnfanget ved 2. uke. Er det så at disse 2 ukene ligger innbakt i UL terminen også? Slik at når vi er 40 uker på vei, så er babyen 38 uker?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Javel? Er du i mangel av ting å finne på siden du kommenterer innlegg du ikke har interesse av? Noen som kan svare fornuftig på dette?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Litt ubegripelig hva du forsøker å spørre om, men det er ingen forskjell på "menstermin" og UL-termin. Fosteret er teknisk sett 38 uker når du er 40 uker gravid, ja.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Vel, jeg og flere jeg har snakket med har forskjellig termin, med utgangspunkt i enten mens termin eller UL termin. For meg er det snakk om 1,5 uker forskjell.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 Joda, men det har jo med hvor stort fosteret er på ordinær ul. Det er utifra størrelse på fosteret de beregner termin på ordinær ul. Og det er den mest nøyaktige måten å beregne termin på. Et svangerskap er beregnet til å cirka vare i 282(3?)dager. Så menstermin blir jo beregnet fra siste dag i mens og 282 dager fram i tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå