Gjest Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Det er aldri en krukke så skeiv at det ikke finnes et lokk som er like skeivt Takk. Zhari
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Jepp. Høres ut som et forpestet, invalidisert insekt.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 "Du er jo pasienten min, så hvis det er noe du lurer på er det bare å ta kontakt" Sa legen til meg i dag. Nei, for faen, jeg er ikke det. Hvorfor ikke bare bruke ordet kunde? Eller klient? Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Klient er mye verre en pasient. Klient er skikkelig Trygde-Laila-ord
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 På engelsk betyr jo patient både pasient og tålmodig, og det passer bra. Man må være tålmodig som pasient på legekontoret der jeg går i alle fall, må alltid vente i minst 40 min.....
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Her må jeg si meg enig med anonym 18:32. Jeg synes og "klient" klinger mye dårligere enn "pasient".
The Bad Gal Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Pasient er et bedre ord enn det islandske ordet for pasient ihvertfall. "sjukling" (usikker på skrivemåten, men det heter ihvertfall det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå